Vurdérer en 97-mod 900 2.3T som iflg selger er strøken og feilfri. Gått ca 150 000. Det eneste han kunne komme på var ventiltikking som ikke gir seg når motoren blir varm. Intet problem iflg den lokale Saabforhandleren, sa han.
Noen som har kjennskap til dette, eller som vet om andre ting jeg bør se etter på denne bilen?
Ventiltikking 9000 2.3T
Moderator: Moderatorer
- Petter_N261
- 0.7 bar
- Innlegg: 179
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 261
- Bil: Saab 9-5 og Saab 9-3
- Sted: Tønsberg
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Ventiltikking som ikke gir seg når den er varm... hmm det høres litt rart ut med den km-standen.. Er jo ikke uvanlig at de hydrauliske ventiltrykkerne kan gi seg men det er sjelden de gjør det på en sånn km.stand. Jeg ville tippet at det da er slurvet med oljebytte eller evt brukt dårlig olje.
Jeg hadde ikke kjøpt en sånn uten å ha løftet av toppdekselet og sett først eller om prisen hadde vært veldig lav.
Ser det ut som km.standen stemmer da? Se på slitasjen på gummien på pedalene, slitt ratt mm.
Jeg hadde ikke kjøpt en sånn uten å ha løftet av toppdekselet og sett først eller om prisen hadde vært veldig lav.
Ser det ut som km.standen stemmer da? Se på slitasjen på gummien på pedalene, slitt ratt mm.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- Petter_N261
- 0.7 bar
- Innlegg: 179
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 261
- Bil: Saab 9-5 og Saab 9-3
- Sted: Tønsberg
Dreier seg om http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=8177416.
Ja, prisen er lav, og er derfor litt skeptisk. Billigere bil i innbytte? 80.000 er jo allerede en billig bil! Har en bilkyndig kompis i området som skal se på den. Gidder ikke kjøre bomtur (50 mil) på denne..
Hmmm...kanskje en NAF-test må til
Ja, prisen er lav, og er derfor litt skeptisk. Billigere bil i innbytte? 80.000 er jo allerede en billig bil! Har en bilkyndig kompis i området som skal se på den. Gidder ikke kjøre bomtur (50 mil) på denne..
Hmmm...kanskje en NAF-test må til

- Gunnar N326
- Overload!!!
- Innlegg: 1262
- Registrert: 03 jul 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N 326
- Bil: 9-3 2,3i '98 nå delebil
- Sted: Kr.sund
Sikker på at det er ventiltikking? Har hørt(!) at dysene kan tikke på 9000.
Ville sjekka serviceboka, dersom det er en eier, så burde jo den være tatt vare på, og eventuelle kvitteringer på reprasjoner..Hvis verkstedet har sagt at det ikke er noe å bry seg om, så ville jeg snakket med dem, fått info derfra..
Lykke til.
Ville sjekka serviceboka, dersom det er en eier, så burde jo den være tatt vare på, og eventuelle kvitteringer på reprasjoner..Hvis verkstedet har sagt at det ikke er noe å bry seg om, så ville jeg snakket med dem, fått info derfra..
Lykke til.
MVH Gunnar Medl. N326
9-3 '02 2,3 prosjekt...
9-3 2.0s '98
9-5 Estate 2.0t aut '01
Solgt 
9-3 2,3i '98, nå avskiltet delebil.
x 9000cse 2.3t '96(solgt)
x 9000cc 2.3i '90 (solgt)
x 9000cc 2.0T '90(totalvraket)
9-3 '02 2,3 prosjekt...
9-3 2.0s '98
9-5 Estate 2.0t aut '01


9-3 2,3i '98, nå avskiltet delebil.
x 9000cse 2.3t '96(solgt)
x 9000cc 2.3i '90 (solgt)
x 9000cc 2.0T '90(totalvraket)
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
- Petter_N261
- 0.7 bar
- Innlegg: 179
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 261
- Bil: Saab 9-5 og Saab 9-3
- Sted: Tønsberg
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Om du är skeptisk, köp en annan bil!Petter_N261 skrev:Syntes 80 laken virker lite (håper selger ikke besøker forumet), og er egentlig veldig skeptisk.
Stol på dig själv!
Mvh
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
