Ekstern sportspakke for SportSedan
Moderator: Moderatorer
Ekstern sportspakke for SportSedan
Er det noen her som vet hva Saab tar for en ekstern sportspakke med fremre spoiler, baklukespoiler,sideskjørt, bakre støtfangerskjørt og sportseksos, ferdig lakkert og montert for SportSedan?
Lurer også på om noen her har hørt om fargen Dolphine Grey (kode 287)?
Min 9-3ss har denne "merkelige" fargen som jeg ikke finner i Saabs sortiment.
Edit: Skrivefeil i tema
Edit: Skrivefeil i tema
Sist redigert av Aeroild den 10 mar 2004, 21:56, redigert 1 gang totalt.
Arild
2003 Saab 9-3 Vector
1997 Porsche Boxster
God created turbo lag so V8's could have a chance
2003 Saab 9-3 Vector
1997 Porsche Boxster
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Re: Ektern sportspakke for SportSedan
Den pakken du nemner sel SAAB som ein pakke (STYLE heiter den) til Linear og Arc for 14 900,- på ein ny bil, kva dei tek for ettermontering veit eg ikkje. Mulig du får det for same prisen all den tid det vert ettermontert ute med den enkelte forhandlar om eg har forstått det rett. Mulig Vector M03 har noko av dette som standard, M04 har ihvertfall kanalprofilar som standard.Aeroild skrev:Er det noen her som vet hva Saab tar for en ekstern sportspakke med fremre spoiler, baklukespoiler,sideskjørt, bakre støtfangerskjørt og sportseksos, ferdig lakkert og montert for SportSedan?
Takk til dere begge for svar.
Jeg er dog rimelig sikker på at sideskjørtene på min Vector ikke er de samme som sitter på Aero. Mine er helt rette, men på Aero svinger de vel ut?
Grunnen til at jeg spør er forøvrig et tilbud i Sverige på et "stylingpaket" ferdig lakkert og montert for SEK 14900.
http://expressions.saab.com/express/home.jsp?cou=12
På bildet ser det så vidt jeg kan bedømme ut som Aero skjørt og spoilere, men bildet kan jo være feil...
Jeg er dog rimelig sikker på at sideskjørtene på min Vector ikke er de samme som sitter på Aero. Mine er helt rette, men på Aero svinger de vel ut?
Grunnen til at jeg spør er forøvrig et tilbud i Sverige på et "stylingpaket" ferdig lakkert og montert for SEK 14900.
http://expressions.saab.com/express/home.jsp?cou=12
På bildet ser det så vidt jeg kan bedømme ut som Aero skjørt og spoilere, men bildet kan jo være feil...
Arild
2003 Saab 9-3 Vector
1997 Porsche Boxster
2003 Saab 9-3 Vector
1997 Porsche Boxster
- Trond N47
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 047
- Sted: Trondheim
Dolphingrey er en mellomgrå lakk uten metallic. Litt kjedelig etter min
mening, men ikke direkte stygg.
Aerostyling får du nok pris på hos en SAABforhandler om det er til salgs.
Og det skulle man jo tro. Kan hende det lønner seg å vente litt til det
kommer uoriginale kopier til en rimeligere pris.
mening, men ikke direkte stygg.
Aerostyling får du nok pris på hos en SAABforhandler om det er til salgs.
Og det skulle man jo tro. Kan hende det lønner seg å vente litt til det
kommer uoriginale kopier til en rimeligere pris.
Trond #047
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
- Troll R
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N02
- Bil: saab 9-3 sc troll r
- Kontakt:
på min linear fikk jeg aerostyling med de små vingene på kanalene,,, og den lille vingen og en fin front leppe..... dette er å anbefale da bilen blir meget penere.... trot pakken het linear sport.
medlemm av macarena performance team
Skulle jeg ha flyttet noen plass nå så hadde det blit til TOTEN.....
9-3 sc 2006 modell HIRSCH TROLL R
9-5 sedan 2002 modell Hirsch
2004 modell caddy (servicebil )
http://www.garaget.org/?car=16131" onclick="window.open(this.href);return false;
Skulle jeg ha flyttet noen plass nå så hadde det blit til TOTEN.....
9-3 sc 2006 modell HIRSCH TROLL R
9-5 sedan 2002 modell Hirsch
2004 modell caddy (servicebil )
http://www.garaget.org/?car=16131" onclick="window.open(this.href);return false;
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Det vert noko anna.Aeroild skrev:En presisering: Jeg mener Aero skjørtene og spoilerne.
Det er vel ikke standard på hverken Vector M03 eller M04?
Her er Aero-sjørta
Dette er sjørta som er i den pakken som heiter STYLE om eg har forstått rett, og som du har på bilen din.
Etter det eg kan sjå på bilda er vingen (andre bilder enn dette, bla i salgsbroskyra til M04) den same, men no har eg ikkje anelse kva som er klistra på. Det sikrasje er nok å oppsøke SAAB. Og om 15k SEK for komplett styling inkl. lakk og montering stemmer, er ikkje det so veldig gale. Skulle eg ha hatt 9-3 SS hadde ein slik pakke vore obligatorisk.
En liten oppdatering her dersom noen andre skulle finne dette interessant en eller annen gang.
Det finnes tydeligvis minst tre spoilerpakker til Sport Sedan:
- Style, som nevnt tidligere i denne tråden
- Aero
- Spoilersett (vet ikke om det er noe spesielt navn på dette)
Aero spoilerne har kanter som svinger ut på den fremre og bakre spoileren og sideskjørtene. I tillegg en liten og nett vinge.
Spoilersettet har også kanter som svinger ut, men disse svinger ut kraftigere enn Aero spoilerne. I tillegg er vingen større. Med dette settet blir løftet foran redusert med 70% og bak med 40%.
Prisen på Aerosettet og spoilersettet er omtrent den samme, dvs rundt 9000 kroner i Sverige. Aerosettet har billigere fremre og bakre spoiler og vinge, men dyrere sideskjørt.
Etter å ha vært på ANA i Trollhättan og sett en svart Aero og en svart Sport Sedan med spoilersettet, var jeg ikke i tvil om hva jeg skulle velge. Når jeg sammenlignet de to, ble Aero spoilerne litt anonyme (spesielt på en svart bil vil jeg tro) og spoilersettet så "råere" ut.
Det ble altså et spoilersett. Ferdig lakkert og montert inkl. sportseksos ble prisen ca 14600 svenske kroner. Og jeg er i alle fall meget fornøyd med resultatet.
- Aero
Aero spoilerne har kanter som svinger ut på den fremre og bakre spoileren og sideskjørtene. I tillegg en liten og nett vinge.
Spoilersettet har også kanter som svinger ut, men disse svinger ut kraftigere enn Aero spoilerne. I tillegg er vingen større. Med dette settet blir løftet foran redusert med 70% og bak med 40%.
Prisen på Aerosettet og spoilersettet er omtrent den samme, dvs rundt 9000 kroner i Sverige. Aerosettet har billigere fremre og bakre spoiler og vinge, men dyrere sideskjørt.
Etter å ha vært på ANA i Trollhättan og sett en svart Aero og en svart Sport Sedan med spoilersettet, var jeg ikke i tvil om hva jeg skulle velge. Når jeg sammenlignet de to, ble Aero spoilerne litt anonyme (spesielt på en svart bil vil jeg tro) og spoilersettet så "råere" ut.
Det ble altså et spoilersett. Ferdig lakkert og montert inkl. sportseksos ble prisen ca 14600 svenske kroner. Og jeg er i alle fall meget fornøyd med resultatet.
Arild
2003 Saab 9-3 Vector
1997 Porsche Boxster
2003 Saab 9-3 Vector
1997 Porsche Boxster
- Øystein Strøm N141
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: 141
- Navn: Øystein Strøm
- Bil: Saab 9-3 SS 2,0t
- Sted: Råde
Knall tøff bil du fikk. Var virkelig et løft. Var tøff før å, men dette er døds tøft. Gratulerer med rå bil!Aeroild skrev:En liten oppdatering her dersom noen andre skulle finne dette interessant en eller annen gang.
- Aero
Saab 9-3 Sport Sedan 2.0t Vector 2008
http://www.garaget.org/?car=80395
http://www.garaget.org/?car=80395
Aeroild skrev:En liten oppdatering her dersom noen andre skulle finne dette interessant en eller annen gang.
- Aero
Ble flott bilen men eg fikk ikkje til verken bildene eller linken i posten din. sikkert pga alderen på posten men har du en annen link til meg?
- Joachim N370
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 370
- Bil: 08 9³ TurboX SportCombi
- Sted: Halden