varmeapparat 9000
Moderator: Moderatorer
-
- 0.7 bar
- Innlegg: 186
- Registrert: 02 des 2006, 11:46
- Medlemsnummer: N867
- Bil: 900I 2,1 16V
- Sted: kristiansand
varmeapparat 9000
Har en 9000 96 mod m klima dere skriver i forumet at dette v apparat er veldig bra Da lurer jeg på hva som er galt med mitt for det virker nesten ikke Har prøvd å skifte termostat men det hjalp ikkeno.Er det noen der ute som kan gi meg noen tips Så jeg slipper å fryse i bilen.
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Det kan vel kanskje være spjeldet på varmluften som er ødelagt? Hvis det er slik at det "nesten" virker, at du har konstant temperatur ut av ventilene uansett hvordan du stiller bryteren kan det godt være dette som er gåent.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
-
- 0.7 bar
- Innlegg: 186
- Registrert: 02 des 2006, 11:46
- Medlemsnummer: N867
- Bil: 900I 2,1 16V
- Sted: kristiansand
varmeapparat 9000
spjeldet som du snakker om er vel el styrt siden det er klima Hvor sitter det
- Trond N47
- Overload!!!
- Innlegg: 1292
- Registrert: 04 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 047
- Sted: Trondheim
Kjør temperaturen opp på HI en stund og se om det hjelper. Hvis det blir varmt da, så kan det være den lille vifta som nevnt over, eller selve styreenheten til ACC. Hvis det ikke blir varmt på HI så kan det være motoren som styrer varmluftsspjellet.
Regner med at du har sjekket at du har nok frostvæske og at motortemperaturen kommer opp på normalt nivå.
Regner med at du har sjekket at du har nok frostvæske og at motortemperaturen kommer opp på normalt nivå.
Trond #047
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
-
- 0.7 bar
- Innlegg: 186
- Registrert: 02 des 2006, 11:46
- Medlemsnummer: N867
- Bil: 900I 2,1 16V
- Sted: kristiansand
varmeapparat 9000
tempnåla har aldri gått lenger enn til kvart så lenge jeg har hatt bilen Har byttet termostat uten at dette hjalp noe, exspansjonstanken en full av kjøleveske så da er det vel heller ikke luft i sytemet heller.Vifta dere snakker om er det den som sitter ved siden av stolvarmen kan den demonteres og evt rengjøres
-
- 0.7 bar
- Innlegg: 186
- Registrert: 02 des 2006, 11:46
- Medlemsnummer: N867
- Bil: 900I 2,1 16V
- Sted: kristiansand
varmeapparat 9000
hadde ut hanskerommet for å se om spjeldet åpner å det ser ut til å virke som det skal men jeg lurer på de slangene som går inn på registeret er det full gjennomstrømning av vann der hele tiden eller styres dette også av elektronikken
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
Hadde noe av samme problemet på min NG900, dette førte til at jeg fikk opp CHECK ENGINE siden bilen ikke var blitt nok varm på så og så lang tid.
Byttet også termostat uten hell, men det er flere sensorer som spiller inn her.... På NG900 er det en føler som sender signaler til temp.måleren og en som er en del av motorstyringssystemet. Da alle tre ble byttet forsvant problemet Er jo ikke sikkert det er likt på 9000 da, men poenget er jo at det kan være flere sensorer som ikke fungerer slik de skal....
Byttet også termostat uten hell, men det er flere sensorer som spiller inn her.... På NG900 er det en føler som sender signaler til temp.måleren og en som er en del av motorstyringssystemet. Da alle tre ble byttet forsvant problemet Er jo ikke sikkert det er likt på 9000 da, men poenget er jo at det kan være flere sensorer som ikke fungerer slik de skal....
2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
Re: varmeapparat 9000
Håper expansjonstanken ikke er heelt full?? Bare til max??santo skrev:tempnåla har aldri gått lenger enn til kvart så lenge jeg har hatt bilen Har byttet termostat uten at dette hjalp noe, exspansjonstanken en full av kjøleveske så da er det vel heller ikke luft i sytemet heller.Vifta dere snakker om er det den som sitter ved siden av stolvarmen kan den demonteres og evt rengjøres
temp nåla mi og henger littegrann.. men vært på saab og søkt på feilkoder på temp, og da var motortemp 90 grader selv om nåla henger litt, og dette er helt normalt.
og ja, den vifta er lett å ta ut, sitter kunn i clips. men vet ikke helt om jeg vil rengjøre så mye, i såfall kun fjerne litt støv.
Lykke til!!
-
- 0.7 bar
- Innlegg: 186
- Registrert: 02 des 2006, 11:46
- Medlemsnummer: N867
- Bil: 900I 2,1 16V
- Sted: kristiansand
varmeapparat 9000
Hva er det som styrer temperaturen på klimannlegget er det den lille sensoren som har en liten vifte i seg
Re: varmeapparat 9000
stemmer..santo skrev:Hva er det som styrer temperaturen på klimannlegget er det den lille sensoren som har en liten vifte i seg
og den hører du at går hvis den er i orden...
den skal surre og gå i 4 minutter eller noe etter du har stoppet motoren.
Tore
* -01 9-5 2,0 Turbo
* -95 9000 cse 2,3 Turbo og chip (solgt)
N739
"Noen kjører SAAB, andre kommer etter:D "
* -01 9-5 2,0 Turbo
* -95 9000 cse 2,3 Turbo og chip (solgt)
N739
"Noen kjører SAAB, andre kommer etter:D "
-
- 0.7 bar
- Innlegg: 186
- Registrert: 02 des 2006, 11:46
- Medlemsnummer: N867
- Bil: 900I 2,1 16V
- Sted: kristiansand
varmeapparat 9000
Den sviver den så da sjønner ikke jeg hvorfor det ikke blir varmt