Tidligere i dag merket jeg at bilen begynte å gå dårlig i perioder. Det begynte med at jeg av og til mistet ladetrykk, sank til litt over GLT. Dette kom og gikk litt, med kortere og kortere mellomrom før det til slutt kom "for godt" utpå kvelden. Jeg tenkte først på MV og sjekket denne etter metoden på STCS FAQ, den så helt fin ut (kunne ikke blåse i "R", ca. 3 ohm motstand, 12V inn).
Etter å ha kjørt litt til merket jeg også at det kom en kraftig tikking (var der tidligere på dagen også men ikke så kraftig), den er der uansett turtall og belastning, og "følger" turtallet. Merket samtidig også at bilen begynte å gå tydelig dårlig, mer enn bare manglende trykk. Bilen går ujevnt, og mangler drag.
Har forsøkt å bytte plugger uten resultat. Kan problemet være dårlig bensintrykk? Det kan vel forklare fjuskingen, og da vil jeg vel få tenningsbank, fulgt av at APC kutter ladetrykket ned mot GLT? I så fall, hvordan sjekker jeg lettest mulig at bensintrykket er bra?
Andre forslag? Det kan vel ikke komme rådebank sånn over natten og at motoren da er døden nær...?