Våte plugger 86 900 Turbo

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
bZerk
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 258
Registrert: 12 nov 2006, 23:31
Navn: Geir
Bil: 2005 Saab 9-5 Vector 2.2 TiD
Sted: Hedmark

Våte plugger 86 900 Turbo

Legg inn av bZerk » 08 feb 2007, 00:25

Ref:

viewtopic.php?t=12679

Han som hadde bilen klaget over at han ikke fikk starte pga. av pluggene var gjennombløte. Han brukte Beru plugger. Satte deretter inn Champion og det hjalp visst noe. Har hørt at NGK er det beste på disse bilene. Noen som vet litt om dette? Kan det være andre ting som forsårsaker at pluggene blir våte og kortslutter. SKal hente bilen i morgen og har liten lyst til å bli stående ute i -15 langs E6 med flere fuktige plugger.

Brukeravatar
Eirik N396
MAX BOOST
Innlegg: 5768
Registrert: 12 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N396
Bil: 95, 99, 90
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg inn av Eirik N396 » 08 feb 2007, 10:39

Jeg tror nok de aller fleste her vil anbefale deg å kjøpe NGK med en gang. Folk har fått så mange snodige problemer med feil plugger. Turbosaaber trenger NGK ;)

Brukeravatar
bZerk
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 258
Registrert: 12 nov 2006, 23:31
Navn: Geir
Bil: 2005 Saab 9-5 Vector 2.2 TiD
Sted: Hedmark

Legg inn av bZerk » 08 feb 2007, 11:51

Ok. Takk. Avgårde til Mekonomen... :)

Brukeravatar
Petter 900 T
MAX BOOST
Innlegg: 2223
Registrert: 24 aug 2003, 01:00
Sted: Langhus

Legg inn av Petter 900 T » 08 feb 2007, 12:17

Grunnen til at de blir våte er for at man kjører alt for pent i vinterhalvåret...

Og en T8 får nok bensin med litt slitte dyser...

Noen ordentlige pådrag i ny og ne gjør susen! Med NGK plugger ja!

Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226

Ottar N398
Overload!!!
Innlegg: 1961
Registrert: 22 jul 2004, 01:00
Medlemsnummer: 398
Navn: Ottar Amdal
Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
Sted: Skjæveland

Legg inn av Ottar N398 » 08 feb 2007, 17:07

Og skal du kjøpe plugger, er det sinnsykt mye å spare på å handle av speedparts :roll: hvertfall på platinapluggene :wink:
900 T16 M89 4d
9-5 Estate 2,0t M05

Aero1990
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 96
Registrert: 18 mar 2006, 23:47
Sted: Bergen

Legg inn av Aero1990 » 08 feb 2007, 23:28

Petter 900 T skrev:Grunnen til at de blir våte er for at man kjører alt for pent i vinterhalvåret...

Og en T8 får nok bensin med litt slitte dyser...

Noen ordentlige pådrag i ny og ne gjør susen! Med NGK plugger ja!

Petter
Ett spørsmål i denne gaten:

Hva er det som renser pluggene etter rolig daukjøring?

Høyt turtall, fullt pådrag eller langkjøring?

Brukeravatar
bZerk
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 258
Registrert: 12 nov 2006, 23:31
Navn: Geir
Bil: 2005 Saab 9-5 Vector 2.2 TiD
Sted: Hedmark

Legg inn av bZerk » 08 feb 2007, 23:31

Satte i NGK Platinium pluggene og bilen ble helt annerledes. Starter lett og virker sprekere. Kostet 570,- inkl. 20% rabatt hos Mekonomen.

Brukeravatar
Petter 900 T
MAX BOOST
Innlegg: 2223
Registrert: 24 aug 2003, 01:00
Sted: Langhus

Legg inn av Petter 900 T » 08 feb 2007, 23:33

Høyt turtall, fullt pådrag eller langkjøring?

Tar du det i den rekkefølgen så er du sikker!

Det viktigste er nok høyt turtall.

Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226

Brukeravatar
saabanders
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 237
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Sted: Sogn& Fj.

Legg inn av saabanders » 09 feb 2007, 09:07

Har en kammerat som kjører Mercedes og den går mye på småkjøring/bykjøring. Når han skal på hytta(ca.10mil) så kjører han kun på 3. gir. Etter en slik tur sier han at bilen går som den skal.

Mvh. Anders

Svar