galvanisk korrosjon krever også væskekontakt mellom anoden og katoden, så det vil kun kunne skje når det er vått ute, og siden alufelger er lakkerte vil det heller ikke bli noe problem.
teoretisk sett kan du få litt galvanisk korrosjon på boltene dersom du får hull på lakken på felgen, og væskekontakt mellom hullet og bolten, men dette er neglisjerbart.
du må også ha kontakt mellom bolten og felgen for å få kontakt, dersom det er lakkert i hullene på felgen e.l. så blir denne kontakten liten og reduserer den galvaniske korrosjonen
Metallet gir etter! Hjulbolter og piper!
Moderator: Moderatorer
- Jon Magnus N251
- 1,5 bar
- Innlegg: 460
- Registrert: 14 nov 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N251
- Navn: Jon Magnus
- Bil: M84 og900, M02 9-3 SE
- Sted: Drammen
- Viggen-51
- 1,5 bar
- Innlegg: 362
- Registrert: 26 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 51
- Bil: 9-3 Viggen Cab.
- Sted: Nordmøre
- Kontakt:
Tips!
Hvis du fremdeles ikke får løsna boltene, så er vel siste utvei å sveise på en mutter utenpå hjulbolten.Saabfan skrev:Det er hjulboltene jeg snakker om ja! Skal bytte dem ut ja! Men da må jeg jo liksom få av de gamle først!
Er en 6-kantet pipe!! Riktignok fra biltema... Tenkte å prøve med en sånn kraftpipe.. Siste håp.
Har vært nødt til å gjøre dette selv 2 ganger!
Men da har det vært snakk om låsbare hjulmuttrer som var skrudd ALT for hardt fast!
Og dermed må man selvfølgelig kjøpe NYE bolter. (eller ta av stooort reservelager... )
Eddie , Viggen-pilot
STCN: No51, STCS: No2315
9-3 Viggen Cab.-00
900T16Aero-88a (Vinterbilen)
STCN: No51, STCS: No2315
9-3 Viggen Cab.-00
900T16Aero-88a (Vinterbilen)