Og med nybygd motor så håper jeg du tok et olje og filterskift rett etter at den var satt inn også?
Moderator: Moderatorer
13000km som er riktig, bilen har gått 166000km nå og hadde overhaling på 153000 så det var litt regne feil som gjorde at det ble 16k istedenfor 13k.Tor N12 skrev:Sa du ikke 16.000 km i en annen tråd??? Uansett, selv 13.000 er for langt... skift olje og filter på 10.000 du
Og med nybygd motor så håper jeg du tok et olje og filterskift rett etter at den var satt inn også?
Saab sier maks 10000km. Dette står i serviceheftet dit. 20000km er pr hovedservice, så er det 10000km pr oljeskift.Gunnaer N1413 skrev:
Planen er å bytte på 10000km ja, men jeg ser ikke på det som krise å kjøre 13000km når saab sier at det er OK med 20000.
Blir ihvertfall spenende å se hva mer som kommer ut av den der motoren.
Huff nå må jeg gå en runde med meg selv om hvorfor jeg ikke byttet olje og filter rett etter at jeg fikk byttet motoren.
På min 9-5 står det 30.000km intervall med 0-30 eller 5-30 LL, men minimum en gang i året.doo-kie skrev:Saab sier maks 10000km. Dette står i serviceheftet dit. 20000km er pr hovedservice, så er det 10000km pr oljeskift.Gunnaer N1413 skrev:
Planen er å bytte på 10000km ja, men jeg ser ikke på det som krise å kjøre 13000km når saab sier at det er OK med 20000.
Blir ihvertfall spenende å se hva mer som kommer ut av den der motoren.
Huff nå må jeg gå en runde med meg selv om hvorfor jeg ikke byttet olje og filter rett etter at jeg fikk byttet motoren.
Anbefaler deg på det sterkeste og ikke kjøre over dette. Heller mindre.
Du har rett, det begynner å bli en uendelig lang tråd, muligens en av de lengste på STCN.Aleks_ skrev:Har ikke lest gjennom hele tråden, men.. Hvor får man kjøpt CSP filteret, og hva slags skal man kjøpe? Størrelse osv.
Det er fint med tråder med litt lengde. Det betyr i det minste at folk engasjerer seg for sakenMacgeier skrev:Du har rett, det begynner å bli en uendelig lang tråd, muligens en av de lengste på STCN.Aleks_ skrev:Har ikke lest gjennom hele tråden, men.. Hvor får man kjøpt CSP filteret, og hva slags skal man kjøpe? Størrelse osv.
CSP er tilgjengelig i Norge og kan kjøpes her (det er denne størrelsen som gjeder):
http://www.vdub2you.com/shop/index.php? ... ductId=368
Ja synes det er alt for stiv pris. selv om man bruker det om igjen.Aleks_ skrev:Det er fint med tråder med litt lengde. Det betyr i det minste at folk engasjerer seg for sakenMacgeier skrev:Du har rett, det begynner å bli en uendelig lang tråd, muligens en av de lengste på STCN.Aleks_ skrev:Har ikke lest gjennom hele tråden, men.. Hvor får man kjøpt CSP filteret, og hva slags skal man kjøpe? Størrelse osv.
CSP er tilgjengelig i Norge og kan kjøpes her (det er denne størrelsen som gjeder):
http://www.vdub2you.com/shop/index.php? ... ductId=368
Takk for link. Vurderer å kjøpe på noe slikt, selv om prisen var litt stiv
OK her:Paradigm N558 skrev:Større bilder, pretty please?