Side 2 av 4

Lagt inn: 27 nov 2006, 19:26
av TurboLars N383
Hvis du gjør noen radikale forandringer så kaaanskje ? Er det ikke noen i Sverige som har gjort dette ? Husker ikke hvilken vei de satte maskinen da :lol:

Lagt inn: 27 nov 2006, 23:07
av alex_ander3@hotmail.com
JohanH skrev:Er det mulig og og trøkke denne motoren inn i bilen min?
Bare å glemme Johan. Den står feil vei i forhold til orginalt. Desverre.. kunne tenkt meg ei sånn girkasse jeg!!!

Lagt inn: 28 nov 2006, 00:37
av Johan N828
Synd :P Hadde jo vært morsomt. Men jeg har nå fått satt på plass bilen på verkstedet mitt og er egentlig klar for motor bytte. Holde nå på og finne motoren som jeg skal ha. Så jeg kommer til og finne ut i løpet av uka når jeg trenger hjelp til motor bytte.

Mvh Johan

Lagt inn: 28 nov 2006, 06:59
av Vangen N622
alex_ander3@hotmail.com skrev:
JohanH skrev:Er det mulig og og trøkke denne motoren inn i bilen min?
Bare å glemme Johan. Den står feil vei i forhold til orginalt. Desverre.. kunne tenkt meg ei sånn girkasse jeg!!!
Såvidt jeg har hørt så er det noen småforandringer og 900-kasse der bunnpanna står så kan du kjøre på med 2.3t 9000 motor med 900 girkasse på og900.

Lagt inn: 28 nov 2006, 10:03
av Saab900STCR
Vangen N622 skrev:Såvidt jeg har hørt så er det noen småforandringer og 900-kasse der bunnpanna står så kan du kjøre på med 2.3t 9000 motor med 900 girkasse på og900.
Viss du kallar att dreie av sveiven, fräsa bort material från råder samt balansera dessa på nytt før små forandringer...
Då vet inte jag...
Dessutom får du ju då en "kasse-knuser" av konge-klass...
Men det är inte mitt problem...

Mvh

Lagt inn: 28 nov 2006, 15:31
av Johan N828
Hehe.. Slapp av. Har nå funnet 16 ventileren jeg tenker jeg kjøper til helgen=)

Lagt inn: 28 nov 2006, 22:44
av Vangen N622
Saab900STCR skrev:
Vangen N622 skrev:Såvidt jeg har hørt så er det noen småforandringer og 900-kasse der bunnpanna står så kan du kjøre på med 2.3t 9000 motor med 900 girkasse på og900.
Viss du kallar att dreie av sveiven, fräsa bort material från råder samt balansera dessa på nytt før små forandringer...
Då vet inte jag...
Dessutom får du ju då en "kasse-knuser" av konge-klass...
Men det är inte mitt problem...

Mvh
Hehe, daså. Han jeg pratet med fikk det til å høres en del enklere ut. Men da står jeg over den for min del iallefall. ;)

Lagt inn: 30 nov 2006, 13:17
av Johan N828
Her er bilder av motoren jeg har tenkt til og kjøpe.

Bilde 1
Bilde 2
Bilde 3
Bilde 4
Bilde 5

Motoren har gått 220000 km men ble renovert for 10000 km siden. =)

Lagt inn: 30 nov 2006, 16:34
av ole anders
tror det kostet meg 2000 kr får å bytte girkassen på min t-16. tok da ut motoren selv mens et verksted skiftet kassen . Jeg hadde aldri skrudd noe på 900 før det ,så det er ikke så vanskelig skruing .

Lagt inn: 30 nov 2006, 21:36
av Johan N828
Er det ikke noe vanskeligere og sette hele stasen inn? Men jeg har jo Haynes boka da;)

Lagt inn: 30 nov 2006, 22:11
av Pål N526
er en liten "challenge" å få motoren ned uten å skade noen andre deler..

Lagt inn: 02 des 2006, 12:29
av Johan N828
Burde jo ikke være noe problem :P

Lagt inn: 02 des 2006, 14:22
av Petter 900 T
Datapaal N526 skrev:er en liten "challenge" å få motoren ned uten å skade noen andre deler..
Etter å ha løsnet bærekulene for å få greiene ut/inn, så er det "LEGO" å få greiene på plass.

Og ja demontering/montering skjer komplett.

Ta ut radiatoren, den er bare i veien...

Petter

Lagt inn: 03 des 2006, 14:40
av Johan N828
Men er det noen som syntes bildene så greie ut? Ikke det at man kan si så mye bare på noen bilder menne:P

Lagt inn: 04 des 2006, 01:18
av Liik
motoren så ganske rein ut, så kan pakningene lever iaff.. ;)
hva av speccs har du på denne?
kjørt langt?
overhaling?


overhaling er iallefall anbefalt på turbomotorer :D