Samt "ødelegger" en sånn klassiker med åpen dump! Men det er nå min mening det...Vangen N622 skrev:Nesten en skam at du kjører en slik bil, men nesten ikke vet noe om den.
montering av dumpventil på en saab 900 turbo 8v 1987
Moderator: Moderatorer
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Innlegg: 3943
- Registrert: 28 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
HahaIngvar N629 skrev:Samt "ødelegger" en sånn klassiker med åpen dump! Men det er nå min mening det...Vangen N622 skrev:Nesten en skam at du kjører en slik bil, men nesten ikke vet noe om den.

Stakkars da. Blir forskylt for å ødelegge bilen sin ved å sette på en åpen dump. Fins da verre ting

1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1749
- Registrert: 23 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N383
- Navn: Lars
- Sted: Drammen
- alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Innlegg: 3943
- Registrert: 28 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1749
- Registrert: 23 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N383
- Navn: Lars
- Sted: Drammen
- Joachim N370
- Overload!!!
- Innlegg: 1664
- Registrert: 11 mai 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 370
- Bil: 08 9³ TurboX SportCombi
- Sted: Halden
Bilen er kjempefin.
Åpen dump MÅ til! Ellers er litt av moroa med turbo borte spør du meg
Åpen dump MÅ til! Ellers er litt av moroa med turbo borte spør du meg

N744 - Saab 900 t16 på e85 - Solgt.. VRÆÆL!
N744 - Audi 200 20v tq
900 Kasser på samvittigheten: 5 På lager: 0
Audi kasser: 3 På lager: 1
N744 - Audi 200 20v tq

900 Kasser på samvittigheten: 5 På lager: 0
Audi kasser: 3 På lager: 1
-
- 1.2 bar
- Innlegg: 212
- Registrert: 01 okt 2006, 16:30
- Sted: råde i østfold
siden du bor i sarp så er det nok dennne her ja, sto utafor gamle råde karroseriverksted før men står i hagen min nå.Joachim N370 skrev:Det var da fælt så negative vi var her da!
Det var den jeg tenkte på, Jan Erik! Siklet litt på den "noen" ganger når jeg har kjørt forbi der den sto før, og der hvor den står n!Og velkommen til forumet!
hakke kjørt den no serlig ennå da, holder på med lappen så kan ikke kjøre (lovlig) ennå

men stefaren min som kjørte den hjem fra verkstedet sa at den gikk helt bra, ingen ulyder eller vandring i veien eller slikt så det er bra ivaffall

eneste grunnen til at jeg setter på dump er at jeg fikk den til 390kroner

+ fet lyd da seff

-
- 1.2 bar
- Innlegg: 212
- Registrert: 01 okt 2006, 16:30
- Sted: råde i østfold
stort sett eneste rusten på denne er i bånnen av dørene (seff, men ikke så verst mye da)) og alle 4 kanaleneTurboLars N383 skrev:Og jeg har sjekka for rust og det var det ca OVERALTalex_ander3@hotmail.com skrev:Da har jeg ihvertfall knust girkassa på den engangTurboLars N383 skrev:Det er ikke den som har gått i Mjøndalen ??![]()
...og byttet den!![]()
!!
Er sikkert ikke den



- Magnus N608
- 1,5 bar
- Innlegg: 455
- Registrert: 05 jan 2006, 18:22
- Navn: Magnus Hansen
- Bil: Saab 900 Aero t16 89
- Sted: Hamar
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1664
- Registrert: 09 jan 2007, 22:21
- Medlemsnummer: N1121
- Navn: Arve Hanssen
- Bil: 99
- Sted: Trondheim
Noen som har bilde av dette? Den med spjeldhuset og det var greit, men slange fra andre siden av spjeldhus til dump skjønte jeg ikke helt.Johan N828 skrev:Som sagt må du feste ventilen så nærme sjeldhuset som mulig. De aller fleste setter den i den siste "svingen" av luftrøret før spjeldhuset. Så må du ha en slange som går fra den andre siden av spjeldhuset til dumpventilen. Denne slangen skal da fungere som en "utløser" for ventilen.

SAAB 99 TURBO 77-modell, 3-dørs. Prosjekt.
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1919
- Registrert: 21 mar 2006, 16:03
- Medlemsnummer: N645
- Navn: Halvard
- Bil: 93 / OG900
- Sted: Oslo
http://www.geting.se/viewimage.php?imag ... %20009.jpg
http://www.geting.se/viewimage.php?imag ... %20008.jpg
der ser du hvordan jeg løste det på min...
funker som bare f...
http://www.geting.se/viewimage.php?imag ... %20008.jpg
der ser du hvordan jeg løste det på min...
funker som bare f...

08 Saab 93 med aerooptikk
87 Saab 900Turbo - viewtopic.php?f=25&t=9896
Saab er en sykdom man aldri blir kvitt
87 Saab 900Turbo - viewtopic.php?f=25&t=9896
Saab er en sykdom man aldri blir kvitt

-
- 1.2 bar
- Innlegg: 212
- Registrert: 01 okt 2006, 16:30
- Sted: råde i østfold
zero900t skrev:http://www.geting.se/viewimage.php?imag ... %20009.jpg
http://www.geting.se/viewimage.php?imag ... %20008.jpg
der ser du hvordan jeg løste det på min...
funker som bare f...
takker
hakke montert ennå jeg da

har oppkjøring til fredagen så blir vell å kjøre litt da så se på å montere dumpen

- alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Innlegg: 3943
- Registrert: 28 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
- Henrik N449
- Overload!!!
- Innlegg: 1943
- Registrert: 10 nov 2004, 01:00
- Sted: Drammen