knekt nøkkel og900

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

fafo
Sted: Fredrikstad

Legg inn av fafo » 16 mai 2007, 21:58

var akkurat sånn det funka her. jeg ringte å bestilte, en kamerat gikk å henta og betalte.

Sitat fra han som faktisk betalte det:

Jeg kom dit: Jeg skal hente noen nøkler til en 900 for en kompis, er de kommet?
Å dæven, ja de har vi fått inn nå!
Ja, da får han hvertfall kommet seg inn i bilen igjen! Sier jeg.
Enda godt det bare er å oppgi regnummer så får man nøkler! sier han bak disken, og jeg bare: øhm? Men han rister tydeligvis på hodet og er noe enig i min mening om at systemet kanskje ikke er så sikkert som det burde være. Dog kom jeg bort til berta som tok imot betalingen og kom ut fra bygget med både kvittering og nøkkel i hånda.
Er ikke særlig vanskelig å få stjålet en saab med dette systemet. "Hilsen en Mercedes-eier" :)

Brukeravatar
KongerudN344
MAX BOOST
Medlemsnummer: N344
Navn: Kenneth Kongerud
Sted: Fetsund

Legg inn av KongerudN344 » 16 mai 2007, 22:26

Nå er det ikke spesielt vanskelig og stjele en OG900 uansett, så tror nok neppe jeg hadde giddet og ta meg bryet med og stikke innom SAAB etter orginal nøkkelen.

Og på nyere biler så må jo nøkkelen/senderen programmeres inn, er jo litt sikrere da.

Var innom Opel for og bestille nøkkel for ikke så lenge siden, det var ikke så lett;

Først måtte han se vognkort også MÅTTE han ha et carpass, uten det passet fikk jeg ikke ny nøkkel. Og siden jeg ikke har noe carpass har jeg fortsatt bare en nøkkel. Skal jo sies at det hadde vært mulig og skaffe nytt carpass til masse penger da. Men er i alle fall litt sikrere da.
2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99

Svar