Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.
Moderator: Moderatorer
-
Edward N812
- MAX BOOST
- Innlegg: 3096
- Registrert: 29 sep 2006, 14:17
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
Legg inn
av Edward N812 » 18 okt 2007, 22:20
P3t3r skrev:Jeg har ikke fiksa noe som helst, men kan hende forige eier har rota litt rundt med noe ledninger nedi der, tror nemelig ikke det er auto-ned på den

husker ikke helt i farta
hehe, da er noe snudd om på bryterne et sted. samme greia er det med aero'n vår

1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
-
Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6954
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
Legg inn
av Paradigm N558 » 18 okt 2007, 23:11
Skal være auto ned...
Auto opp hadde ikke saab fordi motorene er så kraftige at om de går opp automatisk.. og man eri ei jæ*** pingle.. som meg

så dør man..
Tok ei colaflaske med korken på.. og la mellom vinduet på tverra.. og vinduet gikk HELT opp i den 9000enen.. dvs. en M95 9000 cs
Prøvde ikke på min Aero
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
-
KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
Legg inn
av KongerudN344 » 18 okt 2007, 23:16
Skjønner ikke hvorfor SAAB ikke har funnet opp sånn klemsikring som det er på de aller fleste andre biler

2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
-
Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6954
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
Legg inn
av Paradigm N558 » 18 okt 2007, 23:18
irriterende i nord-norge når vinduet fryser
Edit: en kammerat av meg hadde en Honda Civic 2006.. med klemsikring
I vinter så sto vi "å råna" utenfor glasshuset i Bodø med vinduet nede, motor av i verste vinteren..
Det vinduet kom ikke opp med det første pga. det var enten frosset i selve døra.. etc.. noe.. måtte varme opp lenge i en garasje før det kom opp
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
-
matrox N522
- MAX BOOST
- Innlegg: 2089
- Registrert: 14 mar 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N522
- Navn: Eskil Bjerke
- Sted: Østre Toten
Legg inn
av matrox N522 » 19 okt 2007, 08:38
KongerudN344 skrev:En annen ting som irriterer meg med vinduene er at det ikke er noen autofunksjon opp på de, mulig det er det på 9-5, men ikke på NG900. Når man akselrerer ut av f. eks bomringer så må man lukke vinduet i to omganger

Det er da autolukking på mine vinduer? Må sies det at autolukkinga må ha mat hver 2. time, til tider så sover automatikken, og andre ganger så må den til og med på do

Saab 9-5 Estate Vector Sport 2005
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
-
Peter
- Overload!!!
- Innlegg: 1357
- Registrert: 07 apr 2006, 18:10
- Medlemsnummer: 813
- Navn: Peter Strandmoe
- Bil: '01 9-3 Aero
- Sted: Sandefjord
Legg inn
av Peter » 19 okt 2007, 18:54
Ja er kansje bare bryterene som er snudd på, faktisk så er det sånn at framkant av bryterene til framvinduene er opp, og bakkant av bryterene til bakvinduene er opp, hvis noen sjønner

er litt plagsomt egentlig
er det foresten noe som vet om det er lett å bytte om til den slags brytere som er i nyere saaber, den typen man løfter opp/trykker ned? mener å ha sett det på noen bilder av en 9000 et-eller-annet-sted
-
TurboLars N383
- Overload!!!
- Innlegg: 1749
- Registrert: 23 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N383
- Navn: Lars
- Sted: Drammen
Legg inn
av TurboLars N383 » 19 okt 2007, 19:09
KongerudN344 skrev:Skjønner ikke hvorfor SAAB ikke har funnet opp sånn klemsikring som det er på de aller fleste andre biler

Kanskje fordi det allerede er funnet opp

?
STCN #383
- 2003 9-5 Aero pamperstralle |LarsEdition
-
Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Legg inn
av Tor N12 » 20 okt 2007, 00:00
P3t3r skrev:
er det foresten noe som vet om det er lett å bytte om til den slags brytere som er i nyere saaber, den typen man løfter opp/trykker ned? mener å ha sett det på noen bilder av en 9000 et-eller-annet-sted
Lett å skifte... De nye bryterne kom i 95.. Finner du ingen i nærheten så får du sende meg en PM

M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
-
Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Legg inn
av Tor N12 » 20 okt 2007, 00:36
Daniel N683 skrev:Tor N12 skrev:P3t3r skrev:
er det foresten noe som vet om det er lett å bytte om til den slags brytere som er i nyere saaber, den typen man løfter opp/trykker ned? mener å ha sett det på noen bilder av en 9000 et-eller-annet-sted
Lett å skifte... De nye bryterne kom i 95.. Finner du ingen i nærheten så får du sende meg en PM

kom enda tidligere på ng900

Men de passer ikke fra den bilen.....
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor