Sløv 9-5 =Blåe Backventiler

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
Trondgr
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 74
Registrert: 26 feb 2005, 01:00
Bil: Saab 95, 1,9 TID, 2006 modell
Sted: Mo I Rana

Re: Sløv 9-5 =Blåe Backventiler

Legg inn av Trondgr » 09 jun 2010, 20:37

Feilkode P1125-ukjent kode.
Verkstedet slettet koden, og bilen ble "frisk".
Saab 9-5, 1,9 TID, Vector, 2006. Estate og automat.
Saab 9-5, 2,0 SE, 2001. Estate og manuell.
Saab 9-3, 2,0 S, 2000. Kombi og manuell.

Brukeravatar
Paul N1176
Overload!!!
Innlegg: 1160
Registrert: 05 okt 2007, 19:28
Medlemsnummer: N1176
Navn: Paul Kristensen
Bil: MY09 9-3 1,8t + MY03 9-5 2,0T
Sted: Rognan

Re: Sløv 9-5 =Blåe Backventiler

Legg inn av Paul N1176 » 09 jun 2010, 21:24

Trondgr skrev:Feilkode P1125-ukjent kode.
Verkstedet slettet koden, og bilen ble "frisk".
litt google...
P1125 - Saab Additive Adaptation, Bank 2, Min. Value (ikke anelse hva det betyr da :D )
- 03 SAAB 9-5 2,0t Vector estate automat
- 09 SAAB 9-3 SS 1,8t Biopower

Solgt: 00 SAAB 9-5 2,0t sedan
RIP: 87 SAAB 9000 2,0 turbo

Brukeravatar
Karl N1641
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 582
Registrert: 13 mar 2009, 12:24
Medlemsnummer: N1641
Navn: Karl
Bil: 9-5
Sted: Aust-Agder
Kontakt:

Re: Sløv 9-5 =Blåe Backventiler

Legg inn av Karl N1641 » 09 jun 2010, 21:37

WIS:

P1125
Ställdon spjäll, återkopplingssignal felaktig

On-Board Diagnos

Felkriterier:
-Styrenheten identifierar en mekanisk felfunktion i följande komponenter genom en intern utvärderingslogik:
Ställdon, spjällhus
1999 9-5 B235 man "Karlsvogna"
Har for øyeblikket ingen SAABer :?
2007 BMW 530XDA
2008 BMW 120D
1989 BMW 318i
2013 BMW R1200GS

--O-o-O--

Om du klikker her kan du lese litt om min gamle bil, som no er seld til stianj og så vidare til Marius

Daniel2.3t
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 276
Registrert: 29 sep 2009, 16:17
Bil: SAAB 9-5

Re: Sløv 9-5 =Blåe Backventiler

Legg inn av Daniel2.3t » 05 sep 2011, 14:20

Fant ut for litt siden at den blå enveisventilen som er lengst mot magnetventilen er litt dårlig. Men kan ikke si at jeg merker noe veldig på turbotrykket når jeg plugger igjen slangen osv.. Er det sån at det er den andre ventilen som lager mest trøbbel hvis den er gåen..? Å bestilte VW ventiler, men disse er det jo mye vanskligere å blåse igjennom. Vil ikke dette ha noe å si? At det er dårligere luft gjennomstrømning på disse?

Svar