Moderator: Moderatorer
Eirik N396 skrev:Dette trenger ikke løse problemet med hakkingen, men om jeg var deg ville jeg satt tilbake resirk-ventilen, ettersom jeg har sett hvordan T16 kan fjuske med åpen ventil. Og NGK-plugger er nærmest et must, så det ville jeg fått tak i. Elkparts eller Speedparts har jo 4 slike for under 150kr. (NGK BCP7ES)
Eirik N396 skrev:Løsne fordeleren.
Så kobler du til lampen. Husk å sette induksjonskontakten riktig vei, på pluggkabel til sylinder 1Om du har problemer med å lese tallene på svinghjulet pga. f.eks. rust, kan det være lurt å sette et merke på svinghjulet på riktig sted før du starter den.
Deretter må du kikke ned på svinghjulet og lyse her med lampen, i en liten luke på toppen av kåpa. (Det er en annen "luke" også, men der sitter et deksel - dette er feil sted)
Trekk ut slange til klokka på fordeleren, og hold for slangen evt. sett en plugg i den.
Så er det bare å holde bilen på riktig turtall (vha medhjelper om nødvendig), og vri på fordeleren forsiktig, til du oppnår riktig antall grader avlest på svinghjulet.
stemme det. fra 16 te 12 graderIngvar N629 skrev:Når du har fulgt den prosedyra, så sjekker du det samme ved å trykksette nippelen på trykklokka som sitter oppå fordeleren. Da skal tenninga senkes med 4 grader, tror jeg det var.