Bytte av multirem på NG900

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
EdHunter N815
MAX BOOST
Innlegg: 4525
Registrert: 02 sep 2006, 13:11
Medlemsnummer: N815
Navn: Bjørn
Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
Sted: Bergen

Re: Bytte av multirem på NG900

Legg inn av EdHunter N815 » 13 jan 2011, 21:26

Hva du bruker for å slakke strammeren er totalt likegyldig det, bare du finner noe som passer nedi hullet. Hvis du ikke har en 1/2" forlenger eller kan få lånt en så er det bare å bruke fantasien. Forlenger finnes vel for øvrig i de aller fleste 1/2" pipesett, så det skulle ikke være alt for vanskelig å oppdrive.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1

bstein N1705
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 89
Registrert: 01 mar 2009, 20:31

Re: Bytte av multirem på NG900

Legg inn av bstein N1705 » 13 jan 2011, 21:32

Joda, men godset der jeg satt 1/2" forlengeren i strammeren ga etter og knakk av!

Så det er ingen plass å sette forlengeren. Det knakk faktisk av så mye at det er ingenting å holde mot på strammeren.

Brukeravatar
EdHunter N815
MAX BOOST
Innlegg: 4525
Registrert: 02 sep 2006, 13:11
Medlemsnummer: N815
Navn: Bjørn
Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
Sted: Bergen

Re: Bytte av multirem på NG900

Legg inn av EdHunter N815 » 13 jan 2011, 22:36

bstein N1705 skrev:Joda, men godset der jeg satt 1/2" forlengeren i strammeren ga etter og knakk av!

Så det er ingen plass å sette forlengeren. Det knakk faktisk av så mye at det er ingenting å holde mot på strammeren.
Ah, misforstod nok innlegget ditt litt. Hvis du likevel må bytte strammeren kan du jo kanskje bare skru ut løpehjulet på denne og la det gå som det går med gjengene til bolten der.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1

Daniel900
Innlegg: 1
Registrert: 12 jul 2009, 00:49
Bil: SAAB NG900

Re: Bytte av multirem på NG900

Legg inn av Daniel900 » 04 apr 2011, 12:39

noen som har tegning på hvordan reima skal stå på min 96 mod 900, har ikke AC, så ut som den tegninga som lå ute hadde AC..

Brukeravatar
Aleks-ander_N948
MAX BOOST
Innlegg: 2038
Registrert: 18 jan 2005, 01:00
Medlemsnummer: N948
Navn: Aleksander

Re: Bytte av multirem på NG900

Legg inn av Aleks-ander_N948 » 04 apr 2011, 16:24

Sett i instruksjonsboken til bilen din? :wink: mener der skal være tegning med og uten AC.

Vist ikke har du haynes verkstedhanbok :lol:

Edit:

Ser nå at det ikke står i haynes. Men uten AC kompressor så går reima bare rett ned på vannpumpa fra servopumpa.
Saab 9-3 SS Vector 2005
Saab 900 S Talladega 1997 - Solgt

Brukeravatar
Talker
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 493
Registrert: 28 jun 2008, 15:12
Medlemsnummer: N1429
Navn: Christian Franset
Bil: ng900
Sted: Molde

Re: Bytte av multirem på NG900

Legg inn av Talker » 06 apr 2011, 07:59

Man kan vel låne tegningen som er på speedparts sin side f.eks?

Eller et kjapt søk på nett, så finner man vel tilsvarende...

Brukeravatar
Aleks-ander_N948
MAX BOOST
Innlegg: 2038
Registrert: 18 jan 2005, 01:00
Medlemsnummer: N948
Navn: Aleksander

Re: Bytte av multirem på NG900

Legg inn av Aleks-ander_N948 » 06 apr 2011, 22:03

Tegningen på Speedparts sine sider er med AC... Han spør jo etter en uten AC. :wink:
Saab 9-3 SS Vector 2005
Saab 900 S Talladega 1997 - Solgt

Svar