Jeg har hatt den ute flere ganger, og har aldri hatt problemer med dette. Pass på at du lar alt som ligger i "bøtten" i armaturet renne ned i tanken før du løfter pumpen vekk, og legg en bossekk eller to over teppene så du ikke søler på dem. Bytte av pumpe i armaturet tar du selvsagt utenfor bilen. Det kan også være lurt å ha alle dørene åpne for lufting mens du holder på, ellers kan du bli litt susen i hodet.Tumbleweed skrev:En annen ting: dere som har skifta pumpa, blir det ikke vesentlig bensin-lukt i bilen etterpå? Siden den er tilgjengelig fra kupeen, mener jeg?
[LØST, nytt ? 18/1]Starter ikke! 1998 9-5 2.0 automat 160'km
Moderator: Moderatorer
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Re: [LØST foreløpig]Starter ikke! 1998 9-5 2.0 automat 160'km
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
-
Tumbleweed
- 0.7 bar

- Innlegg: 154
- Registrert: 25 mar 2009, 20:33
Re: [LØST foreløpig]Starter ikke! 1998 9-5 2.0 automat 160'km
Takk takk! Enn så lenge har bilen oppført seg meget anstendig, starter hver gang. Hadde en lengre runde i dag med MANGE stopp underveis. Litt smånervøs enda, selvsagt.
Digresjon: Leste om bruk av kondensfjerner i dag, det frarådes av eksperter. Det kan visstnok føre til at vannet i den kondensfjerneren vi kjøper i dag kan skille ut og legge seg i bunnen av tanken. (dette gjaldt de som fyller K-fjerner ved hver tankfylling under vinteren). Og så kom jeg til å tenke på at det vel egentlig er for seint å fylle kondensfjerner hvis det allerede har oppstått kondenstrøbbel... hva tror dere?
edit: skrivefeil
Digresjon: Leste om bruk av kondensfjerner i dag, det frarådes av eksperter. Det kan visstnok føre til at vannet i den kondensfjerneren vi kjøper i dag kan skille ut og legge seg i bunnen av tanken. (dette gjaldt de som fyller K-fjerner ved hver tankfylling under vinteren). Og så kom jeg til å tenke på at det vel egentlig er for seint å fylle kondensfjerner hvis det allerede har oppstått kondenstrøbbel... hva tror dere?
edit: skrivefeil
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Re: [LØST foreløpig]Starter ikke! 1998 9-5 2.0 automat 160'km
Det har ikke noe for seg med kondensfjerner i alle fall, da er det bedre å passe på å ha over halv tank hele vinteren.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
-
Tumbleweed
- 0.7 bar

- Innlegg: 154
- Registrert: 25 mar 2009, 20:33
Re: [LØST, nytt ? 18/1]Starter ikke! 1998 9-5 2.0 automat 160'km
Nytt spørsmål folkens:
Det har gått 20 dager siden jeg omsider fikk start, og bilen har startet uproblematisk siden. Er det fremdeles grunn til å mistenke bensinpumpa? Temperaturene har gått mot pluss her i Nidaros, og jeg har hatt motorvarmer på de kaldeste dagene. Kjører fremdeles på samme batteri og har holdt bensintanken på minimum 3/4 full. Se førstepost for opprinnelig problemstilling.
Det har gått 20 dager siden jeg omsider fikk start, og bilen har startet uproblematisk siden. Er det fremdeles grunn til å mistenke bensinpumpa? Temperaturene har gått mot pluss her i Nidaros, og jeg har hatt motorvarmer på de kaldeste dagene. Kjører fremdeles på samme batteri og har holdt bensintanken på minimum 3/4 full. Se førstepost for opprinnelig problemstilling.
-
Gunnar N1413
- 1.2 bar

- Innlegg: 212
- Registrert: 02 jul 2008, 18:20
- Medlemsnummer: N1413
- Navn: Gunnar Lia
- Bil: Saab 9-5 1.9 Tid 2006
- Sted: Elverum, Hernes
Re: [LØST, nytt ? 18/1]Starter ikke! 1998 9-5 2.0 automat 160'km
Min har vært på samme måte, jeg dro det ut å bytte da jeg trodde batteriet ver i orden, de sa de hadde testet det på service ...neppe... men så begynte den igjen. Byttet batteriet og alt har vært fint siden.
Mitt tips gå over alle vakum-/trykkslangene i motorrommet og hvis batteriet ditt er noen år gammelt, bytt! Batterier kan vise god spenning, men alikevel ikke klare å gi fra seg nok ampere når du starter.
Mitt tips gå over alle vakum-/trykkslangene i motorrommet og hvis batteriet ditt er noen år gammelt, bytt! Batterier kan vise god spenning, men alikevel ikke klare å gi fra seg nok ampere når du starter.
Gunnar
06 Saab 9-5 1.9 Tid Vector
14 VW e-golf
75 VW 1303s prosjekt http://www.vwnorge.no/index.php/topic,28543.0.html
65 VW 1300
06 Saab 9-5 1.9 Tid Vector
14 VW e-golf
75 VW 1303s prosjekt http://www.vwnorge.no/index.php/topic,28543.0.html
65 VW 1300
-
Tumbleweed
- 0.7 bar

- Innlegg: 154
- Registrert: 25 mar 2009, 20:33
Re: [LØST, nytt ? 18/1]Starter ikke! 1998 9-5 2.0 automat 160'km
Nå har jeg ikke hatt startproblemer siden den ene gangen for ca 20 dager siden, og jeg var vel helst ute etter erfaringer med bensinpumpetrøbbel. Batteriet har jeg god kontroll på.
