Side 2 av 2

Lagt inn: 12 nov 2004, 07:03
av viggo N355
hvis du har en jævlig tennings bank, så vil det være lurt å bli kvitt den først, og se på trykk problemer etterpå, jeg hadde en 900 8v turbo her med samme feil, den fikk motorhavari. den hadde og nyjustert tenning etc, ,
viggo

Lagt inn: 16 nov 2004, 14:10
av turbokalle
napp av slangen til wastegaten. da skal den lade maks.. hvis ikke den gjør det så kan det være ventilen i wastegaten som har hengt seg oppe, sånn at all eksosen går forbi turboen.. da vil den ikke lade noe som helst.. det burde nesten være det første verkstedet hadde sjekka..

Lagt inn: 22 nov 2004, 17:25
av KongerudN344
Har fått regning fra SM nå! 1609 kr takk! Jeg syntes det var litt vel mye så jeg ringte og så at jeg ikke syntes det var verdt det, men han var uenig og etter mye krangling så blir det til at jeg betaler! Men jeg anbefaler i alle fall IKKE det verkstedet! Dårlig service!

Og jeg spør nok en gang; Hva er grunnladetrykket på en SAAB 900 Turbo? 0,3 - 0,45 eller 0,45 - 0,50????

Lagt inn: 22 nov 2004, 18:23
av Hjelle, N6
Grunnladetrykket på ein T16 skal være 0.45 bar.