trenger hjelp!!! 89 900 t8 med k-jetronic
Moderator: Moderatorer
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1367
- Registrert: 28 okt 2009, 08:34
- Medlemsnummer: N1868
- Navn: Sigve
- Bil: Saab 9000 Aero
- Sted: Bodø
Re: trenger hjelp!!! 89 900 t8 med k-jetronic
Det at den er tungstartet kan også ha med kaldstartsdyse og styringen av denne. Hadde selv problemer med dette, og da vag det thermobryteren på termostathuset som var kaputt.
-
- Innlegg: 27
- Registrert: 26 des 2007, 02:00
- Medlemsnummer: N135
- Navn: roar enoksen
- Bil: 97 9000 aero 98 9-5 2.0t
- Sted: batnfjordsøra
Re: trenger hjelp!!! 89 900 t8 med k-jetronic
jepp. må finne meg utstyr til å få testa trykke hører jeg.
tror ikke det er tull med kaldstart dysa, har kobla den ut no å da fyrer den igang lettere. tidliger har det virka som den har fått alt for masse bensin :/
får vel starte med å få målt trykke trur jeg:)
tror ikke det er tull med kaldstart dysa, har kobla den ut no å da fyrer den igang lettere. tidliger har det virka som den har fått alt for masse bensin :/
får vel starte med å få målt trykke trur jeg:)
HAR EN 03MOD 9-5 2.2TID SOM ER KNAKENDE GOD DEN HAR RULLET 282000+++KM BRA??
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 661
- Registrert: 31 des 2010, 10:11
- Navn: Dag
- Bil: 1990 Audi 100 TQ Sport Exk.
Re: trenger hjelp!!! 89 900 t8 med k-jetronic
My badAtzz N1868 skrev:Feil!little_e skrev:På K-Jetronic med lambda (og KA-Jetronic som også har lambda) justeres styretrykket kontinuerlig litt opp/ned, og dermed trykket i nedre kammerne i mengdefordeleren.
Lambdareguleringen har ingen innvirkning på styretrykket i seg selv.
Bensinen går via en struping til de nedre kamrene, og så tappes det av ulike mengder bensin fra de nedre kamrene, og via strupingen endres trykket i de nedre kamrene.
Har bok hvor systemene fra bosch er forklart i detalj
Dag Bøsterud
Det er ikke sagt så vondt som det er ment
'90 Audi 100 Turbo Quattro Sport Exklusiv - sjefsbil
'05 Saab 9-5 2,0t Vector Sport - bruksbil
Det er ikke sagt så vondt som det er ment
'90 Audi 100 Turbo Quattro Sport Exklusiv - sjefsbil
'05 Saab 9-5 2,0t Vector Sport - bruksbil
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 661
- Registrert: 31 des 2010, 10:11
- Navn: Dag
- Bil: 1990 Audi 100 TQ Sport Exk.
Re: trenger hjelp!!! 89 900 t8 med k-jetronic
Både K-/KA-/KE-Jetronic klarer å starte uten kaldstartdysen tilkoblet, selv i -30.STEELGREY skrev:jepp. må finne meg utstyr til å få testa trykke hører jeg.
tror ikke det er tull med kaldstart dysa, har kobla den ut no å da fyrer den igang lettere. tidliger har det virka som den har fått alt for masse bensin :/
får vel starte med å få målt trykke trur jeg:)
Du bør absolutt få målt trykkene jeg skisserte tidligere.
Styretrykk på varm motor skal være 3,6 +/- 0,2 bar (foruten noen svært få biler solgt i høytliggende strøk), styretrykk på kald motor varierer fra modell til modell. Dette må du sjekke opp.
Dag Bøsterud
Det er ikke sagt så vondt som det er ment
'90 Audi 100 Turbo Quattro Sport Exklusiv - sjefsbil
'05 Saab 9-5 2,0t Vector Sport - bruksbil
Det er ikke sagt så vondt som det er ment
'90 Audi 100 Turbo Quattro Sport Exklusiv - sjefsbil
'05 Saab 9-5 2,0t Vector Sport - bruksbil
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Re: trenger hjelp!!! 89 900 t8 med k-jetronic
Styretrykket på kald motor er bestemt av kva Bosch-nummer som står på ventilen han har, skjemaet på dei ulike står i verkstedhandboka.little_e skrev:Styretrykk på varm motor skal være 3,6 +/- 0,2 bar (foruten noen svært få biler solgt i høytliggende strøk), styretrykk på kald motor varierer fra modell til modell. Dette må du sjekke opp.