Ta den av, så slipper du gris. 2 bolter løsnes gjennom hullene på hjulet og en på andre sida.
/ pål
Opp og ut med motor, Saab 9-5
Moderator: Moderatorer
Re: Opp og ut med motor, Saab 9-5
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
- Jenskp
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 87
- Registrert: 10 apr 2012, 01:29
- Medlemsnummer: N2393
- Bil: Saab 9-5 2.3t, '00 @270hk
- Sted: Stjørdal
Re: Opp og ut med motor, Saab 9-5
Tenkte på bremsekraftforsterker jeg nå. Koblet ikke helt, var en lang dag igår
Har demontert servopumpen

Har demontert servopumpen

M00 Saab 9-5 2.0t stv
Re: Opp og ut med motor, Saab 9-5
Bremsekraftforsterker og bremsepumpe trenger du ikke å demontere.
06 9-5 TiD.
99 9-3 Cab.
99 9-3 Cab.
Re: Opp og ut med motor, Saab 9-5
Eneste du må være veldig obs på ved løfting av motor er reservoaret til bremseveska.Helge skrev:Bremsekraftforsterker og bremsepumpe trenger du ikke å demontere.
Du kan også fjerne viftene til radiatoren. Jeg liker å ha den plassen ledig. sitter bare med 2 10mm bolter og 2 kontakter

/ Pål
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
- Jenskp
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 87
- Registrert: 10 apr 2012, 01:29
- Medlemsnummer: N2393
- Bil: Saab 9-5 2.3t, '00 @270hk
- Sted: Stjørdal
Re: Opp og ut med motor, Saab 9-5
De ble sittende i motorrommet mens jeg fjernet motoren. Det eneste jeg måtte av med var reservoaret til bremseveska. Den ble akkurat i vegen når motoren med girkasse og ledningsnett skulle ut.Pål N526 skrev:Eneste du må være veldig obs på ved løfting av motor er reservoaret til bremseveska.Helge skrev:Bremsekraftforsterker og bremsepumpe trenger du ikke å demontere.
Du kan også fjerne viftene til radiatoren. Jeg liker å ha den plassen ledig. sitter bare med 2 10mm bolter og 2 kontakter
/ Pål
Samtlige radiatorer er fjernet, regnet med at det var en fordel å ta ut disse.
Her er bilde ett bilde av motoren:
M00 Saab 9-5 2.0t stv
Re: Opp og ut med motor, Saab 9-5
Hei.
Om man løsner på braketten på siden av innsuget, så slipper man å demontere beholderen. Dette er om andre skulle lese denne tråden
Bra jobba
/ Pål
Om man løsner på braketten på siden av innsuget, så slipper man å demontere beholderen. Dette er om andre skulle lese denne tråden

Bra jobba

/ Pål
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]