
Vurderer denna...
Moderator: Moderatorer
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
1994 2,0L sug B206-block utan balansaxlar, 2,3L sug och 2,0T har det redan då.eiluN506 skrev:kom ikke balanseakslingene først på 95 eller 96 mod??
1995 kom det på alla motorer i Ng900, hur det är med 9k vet jag inte.
Mer upplysningar om B206 finns under Faq.
Mvh Anders
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!

- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Kom i 1989 som 1990-modell på 2.3i (B234)på 9000, året etter kom B234Turbo.eiluN506 skrev:kom ikke balanseakslingene først på 95 eller 96 mod??
Som Anders skriver så kom dem med M94 på 900.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- Lars E. N378
- 2.0 bar
- Innlegg: 838
- Registrert: 16 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 378
- Bil: Saab 9-5 2,3t 2000
- Sted: Trøndelag
- Trond N47
- Overload!!!
- Innlegg: 1292
- Registrert: 04 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 047
- Sted: Trondheim
Og det er IKKE "bare" å kappe balansekjedet, det er en drittjobb uansett hvor du gjør det fra. Poenget her er vel at vibrasjonene ikke kommer av at det er feil ved balansekjedet. Vibrasjonene skyldes noe annet, trolig motorfester eller ujevn gange. Mitt råd er: ikke kjøp den bilen uten å vite hva som skaper vibrasjonene.
Trond #047
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
- Kongpetrus
- 2.0 bar
- Innlegg: 846
- Registrert: 20 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 300
- Navn: Petter Danielsen
- Bil: Viggen fakecab
- Sted: Oslo
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Enig!Trond N47 skrev:Og det er IKKE "bare" å kappe balansekjedet, det er en drittjobb uansett hvor du gjør det fra. Poenget her er vel at vibrasjonene ikke kommer av at det er feil ved balansekjedet. Vibrasjonene skyldes noe annet, trolig motorfester eller ujevn gange. Mitt råd er: ikke kjøp den bilen uten å vite hva som skaper vibrasjonene.
Mvh
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
