Side 3 av 3

Lagt inn: 06 mai 2004, 22:21
av Hjelle, N6
Anonymous skrev:Man får jo økt hk med uppgraderingsturbo og?

Skal jo selvfølgelig chippe, rette rør fra katt og åpentfilter i tilegg......bør jo kunne få ut endel hk av det...med tanke på at det er turbo motor.

Åssen er det med turbotrykk justerer i saabene? noen som har erfaring fra dette?

forstår at jeg ikke får ut 100 hk med den trimmingen jeg snakker om men en 30-50 hk burde vel ikke være heeeeeelt umulig?

Hvor mye lading er saab motorene tåler før man må starte å fiktse på dem
Det som er fordelen med å bytte turbo er at du kan hente ut fleire hestar om du vel ein større turbo. Karraktristikken til turboane er ulike, mest sansynlig vil ein større turbo bruke lengre tid på å bygge opp trykket.
Om du kjøper ein større turbo og køyrer med same instillingar (altså trykk) vil du ikkje få ein kjappare bil, kanskje marginalt pga. ulik karraktristikk, men du må ha eit chip i tillegg for å hente ut meir.

Ang. ladetrykk er det vel monge som har køyrt 1.2-1.4 bar rimelig stabilt.

Lagt inn: 07 mai 2004, 07:04
av Svein N13
Hvis du snakker om trimming på 30-50 hk så er det unødvendig og dyrt å skifte turbo. Gå med chipstuning, eksosanlegg, racekatalysator og luftfilter. Bilen blir mye mer kjørbar og trekker bedre på lave til midlere turtall (1500-3500 omdr) :razz:

Lagt inn: 07 mai 2004, 11:42
av Gjest
Svein N13 skrev:Hvis du snakker om trimming på 30-50 hk så er det unødvendig og dyrt å skifte turbo. Gå med chipstuning, eksosanlegg, racekatalysator og luftfilter. Bilen blir mye mer kjørbar og trekker bedre på lave til midlere turtall (1500-3500 omdr) :razz:
Så dette er nok til å hente ut såpass mye hk?

Er vant til sugemotor så dettte blir litt omstilling...


Hvor sitter lambdan på disse bilene? Tenker på om det blir krøll og drite i katt og bare bygge rette rør

Lagt inn: 07 mai 2004, 11:47
av Svein N13
Bestill 3"race kat hos Nordic http://www.nordictuning.biz/