Har fått nøyaktig det samme problemet, bilen tåler ikke pådrag når den blir skikkelig varm.
Motoren går perfekt kald, den starter uten problem varm og kald, går på tomgang uten fusk og fanteri både varm og kald.
Men når motoren blir varm etter ca. 15 - 20 minutter begynner motoren å fuske ved pådrag, både med ladetrykk og uten
Det er faktisk så ille at jeg kun må kjøre på svak flytgass og lette gir under akselerasjon, ved forbikjøring på E-18 (100 sona) må jeg sige forbi, holde svakt gasstrykk og maks hastighet er 110-120 for da fusker bilen.......
Skulle tro at siden fuskinga kom ved pådrag og et visst bensinforbruk, at det er pumpa eller filter som synger på siste verset, MEN det interssante er at dette skjer både på LPG og Bensin, så bensinpumpe og bensinfilter og kondens kan utelukkes?
Er det tennkassett eller en lekkasje i luftveiene, eller noe annet?
Register og toppakning ble byttet for ett år siden, kan det være så enkelt at toppen må etterstammes?
Ja, byttet plugger uten at det hjalp.
- Saab 9-5 2.0 SE 1998 (257.000). Multifuel (LPG/Bensin) Skinn + manuellt gear.