1000 vis av poster og tråder om dette rundt på www, men fremdeles ikke noen endelig løsning på problemet.
Skal tydeligvis ikke være så enkelt dette her.
Kanskje man skal strippe hele bilen innvendig og ta for seg alt når man først setter i gang?!

Moderator: Moderatorer
Lekk som en sil var vel rette terminologien på det jeg slet med på denne bilen.Øyvind N1563 skrev:Har nok dessverre alt for god erfaring med lekasje i NG900. Det er vel fleire lekasjar som er vanleg i desse bilane, men min erfaring er at ein må rekna med alt. Baklykter, antenne, plateskøytar, hengslene til bakluka, kuleskrua til baklukedemparane som går i karroseriet osv. Alle dei plassane har faktisk eg hatt lekasje, i tillegg til rundt venstre bakrute.
Eit eksempel på gåen karroserikit:
![]()
Beste måten å finna lekasjane på er å få ein til å hjelpa deg å spyla på bilen, mens du set inni og ser kor det kjem inn. Alt interiør demontert sjølvsagt
Fant ut av denne lekkasjen også....KjetilSaab900 skrev:Hvor munner de to fremste dreneringsslangene fra soltaket ut hen?
Det logiske hadde jo vært fremme i motorrom, men det er vel i kledningen i cupèen fremme det vel![]()
Uten at jeg skal ta sorgene på forskudd, så synes jeg at det er litt vått på teppet under gummi matta fremme under gasspedalen
Greier ikke å finne noen andre steder det er vått enn akkurat i den "nedsenkningen" som er under gasspedalen.
Kan det være noe annet?
Vinduer, og pakninger et potte tette.
Clearing the Gutter Drain Hose
A common problem with the NG900 is the carpet in the footwells becoming damp especially after a heavy rainstorm. This problem had me baffled for a while until a friend provided the answer. One reason for this is due to a drain tube being blocked with leaves and other debris causing water that runs off the windscreen into a gully below the plastic cover under the windscreen wiper mounting points backing up in heavy rain storms, running into the ventilation fan unit and eventually draining down through the heating vents into the footwells. The solution is to make sure that you regularly clean the drain hose out. Below are the instructions and pictures to allow you to find this hose and clear it out.
1) Open the bonnet/hood and look at the bulkhead/firewall in the centre near the top. You should see a rubber tube that projects from the bulkhead and then goes through a 90deg angle and points downwards. (Arrowed in picture).
2) Remove it from the bulkhead by just pulling it away. It is held in by a lip (see below) and should come out easily.
3) Clear out all the debris that has built up inside the hose.
4) Put a finger inside the hole that it has come out of (arrowed in picture) and clear out as much of the debris in there as you can.
5) Refit the tube and that's all there is to it. Simple and cheap.