Jeg har aldri vært borti at feilkobling av vannrør skal fororsake dette problemet. Alt hadde vært så myte lettere hvis jeg var der og så på problemet. Du har ingen saab kyndige som kan hjelpe deg?
Moderator: Moderatorer
Innsugsmanifolden eller selve innsuget der gasspjeld o.l. sitter? La merke til at det går et par slanger inn på innsuget som det går vann gjennom. Hvilken funksjon har disse?Macgeier skrev:Har du sjekket innsuget?
Det er kanaler der som må være tette, hvis innsuget ikke er skrudd ordntlig på plass mot toppen vil det lekke kjølevæske.
Ja både jeg og min stefar begynner å få gråhår av dette..doo-kie skrev:du skulle ha prøvd å trykksette systemet før du tok av toppen, da ville du kanskje ha klart og lokalisert hvor det kom fra.
Synes det var merkelige greier det du plages med...
Bruk en rettholt, eller du kan bruke baksida av ei vanlig håndsag, disse er meget rette. Men det beste er jo rettholt.Gandulf N1535 skrev:
og han mente jeg bare må få målt den med en retteholt (heter det det?). Er den ikke skjev, så er det ikke så mye annet å gjøre enn å få tak i ny motor.
Regner med jeg bare må bytte da.. Men hva er egentlig forskjellen? Ser da helt like ut.Ingvar N629 skrev:HVIS du har sprekk i toppen: Du kan bruke topp fra 2,0i langmotor, 9000 eller 900, men bytt over kamakslingnen fra toppen du har. Kamlageroverfallene følger toppen, ikke kamakslingene.
SpjellhusetGandulf N1535 skrev:"forgasserhuset"![]()
Det er samme kamaksler på en -86 og en -87, bare kjør på. Noen nyere topper skiller litt.Gandulf N1535 skrev:Har nå vært å fått tak i topp fra en 87 9000i hos høggern. Gav 1 høvding med innsugsmanifold og "forgasserhuset"![]()
Kan jeg bruke kamakslingene som står på, eller må jeg flytte over fra min motor?
EDIT:
Regner med jeg bare må bytte da.. Men hva er egentlig forskjellen? Ser da helt like ut.Ingvar N629 skrev:HVIS du har sprekk i toppen: Du kan bruke topp fra 2,0i langmotor, 9000 eller 900, men bytt over kamakslingnen fra toppen du har. Kamlageroverfallene følger toppen, ikke kamakslingene.