Hei!
Jeg kjøpte en 98 mod 900 turbo i vår som helt siden jeg kjøpte den har gått ujevnt på tomgang. Ved kaldstart bakker den pent, men med engang det begynner å bli temperatur på motor, begynner den å bakke ujevnt (ikke så mye, men det begynner å plage meg litt) Kan det ha noe å si at det er 2,5" "effektanlegg" på den.. Forslag til hva som eventuelt er feil?
Bilen er akkurat rundet 90000 km.
Mvh. "ikke akkurat bilmekaniker"
ujevn gange v/varm motor
Moderator: Moderatorer
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 98
- Registrert: 01 mai 2006, 09:37
- Sted: Hammerfest
Er ikke sikker på om det er tomgangsventil på denne, men ta å rens denne, det pleier å funke.. ellers så må du se etter gåene vacumlinjer osv.. ta startgasstrikset..
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12869
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Er tomgangsmotor på den ja.
Lyser check engine? Kan være tempgiveren for kjølevannet (den ved innsuget) som tuller.
Lyser check engine? Kan være tempgiveren for kjølevannet (den ved innsuget) som tuller.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1156
- Registrert: 14 sep 2006, 14:00
- Medlemsnummer: N 837
- Navn: Anders
- Bil: Mazda 6, VW Polo
- Sted: Sortland
Hei!
Ta å sjekk innsugsslangen grundig!
Kan være at den er sprukket i f.eks belgen..
Eller at det er noe feil på tenningssystemet, f.eks plugger, pluggledninger, fordelerlokk..
Kan være at den er sprukket i f.eks belgen..
Eller at det er noe feil på tenningssystemet, f.eks plugger, pluggledninger, fordelerlokk..
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Börja med att rensa tomgångsmotorn.
Sen kan du checka pluggarna.
Det finns inte fördelare eller pluggkablar på din bil.
Du har DI kassett, den kommer att ryka förr eller senare, men då märker du det!
Antingen går bilen inte alls eller så går den väldigt dåligt.
Mvh Anders
Sen kan du checka pluggarna.
Det finns inte fördelare eller pluggkablar på din bil.
Du har DI kassett, den kommer att ryka förr eller senare, men då märker du det!
Antingen går bilen inte alls eller så går den väldigt dåligt.
Mvh Anders
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!