Hehe, her er det mye morsomt å gjøre
Det første og enkleste du kan gjøre er å porte opp eksosen ut av toppen. Her er det masse å gå på og du åpner opp sikkert et par cm ved å gå til skikkelig her. Sett på et simons 2" eksosanlegg og du nærmer deg noe morsomt.
Originalt fra 76 eller 77 så satt det 2portet solex gasser, denne er jo grei å bruke sammen med innsuget som følger med på den, eller det innsuget og gasseren som øivind foreslår. Selv har jeg kjørt med dobbel 40/40 weber og det gikk som ei kule.
En annen ting som er lett å gjøre er å bytte kamaksel. Gå for en 7,2 aksel og ikke 7,6 eller 7,7 du kan få tak i. 7,6 og 7,7 aksler lager veldig rå gange på den og du vinner ikke så mye på det om du ikke gjør veldig mye rundt.
Hvis du skal gå riktig hardt til så leverer du topper og blokk til motorverksted og får de til å høvle av litt på topper og blokk. Så får du til å frese spor til kobberringer og setter i det. Borr opp til 93mm samtidig slik at du får 1815ccm

Monter nye og større ventiler. det største du får inn er vel 44mm på innsug og 38mm på utblås.
På toppen setter du korsinnsug med to dobble 45 webere

Du må bruke de som heter DCOE som er liggende

Da begynner vi å snakke morsom motor
Jeg har en som er gjort allt dette med og den yter ca 130hk. Helt utrolig morsom å kjøre, men slitsomt i lengden pga at det bråker ganske bra...
Har du spørsmål så bare spør, jeg har trimmet noen V4'ere opp igjennom åra. Både jeg og bror min.