Problemet er som følger;
Bilen er veldig treg opp på turtall og drar veldig tungt.
Selv om man holder gassen i bånn så stiger turtallet bare saaakte oppover, og når den passerer ca 4000rpm, virker det som den drar som den skal videre oppover på registeret.
Virker som at turboen kommer veldig sent på en måte.
- turbo'en er sjekka, og den er i bra stand.
- samme problem med og uten luftfilter, altså ikke noe som er tett der.
Nå har jeg selv bare blitt forklart problemet, så har ikke fått testet bilen selv enda.
Bilen er som sagt en 86mod. 900 T16 (med LH 2.2 vil jeg anta.)
Noen som har vært ute for det samme problemet?
Motortrøbbel OG900 '86 t16
Moderator: Moderatorer
- Martin N612
- 0.7 bar
- Innlegg: 129
- Registrert: 27 mar 2006, 15:57
- Sted: Elverum
- Kontakt:
Motortrøbbel OG900 '86 t16
Martin STCN nr. 612
x Saab 900S, x Saab 96 2,2l, x Saab 900 t16 '86, x Saab 90 '86, x Saab 900 t8 '81, x Saab 900 t8 '86, x Saab 99 2,4l '77, x Saab 900i '85
x Saab 900S, x Saab 96 2,2l, x Saab 900 t16 '86, x Saab 90 '86, x Saab 900 t8 '81, x Saab 900 t8 '86, x Saab 99 2,4l '77, x Saab 900i '85
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12869
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Blir vill gjetning, men tett eksos??? Løsne etter downpipen og se om det hjelper.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
sjekk tenning plugger rotor fordelerlokk i første omg.
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
- Mortimer-N18
- Overload!!!
- Innlegg: 1101
- Registrert: 21 jul 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 18
- Navn: Morten Fjeldberg
- Bil: 2010 Nissan Qashqai +2
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
- viggo N355
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 64
- Registrert: 12 jul 2004, 01:00
- Sted: vestlandet
- Skaten N671
- 2.0 bar
- Innlegg: 985
- Registrert: 14 jan 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N671
- Bil: Saab 900 Aero
- Sted: Tysnes
E vel kje katalysator på den bilen... Ville fått kontrollert fordeleren. Den har to system som skal forandre tenninga etter turtall/belastning. Sentrifugalregulering + vacuum regulator. Du bør få kontrollert om dette fungerer som det skal
Vegard
Vegard
'82 Saab 99
'86 Saab 900 Aero (go' bilen)
'98 Peugeot Partner (arbeidsbil)
'99 Saab 9-5
- tlf: 94366164 -
"Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil"
'86 Saab 900 Aero (go' bilen)
'98 Peugeot Partner (arbeidsbil)
'99 Saab 9-5
- tlf: 94366164 -
"Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil"