Glad for alle tilbakemeldinger!
Innkjøp av 9-5
Moderator: Moderatorer
- olenr11
- 0.7 bar

- Innlegg: 117
- Registrert: 14 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 11
- Navn: Ole Jørgen Bruun Edvardsen
- Bil: 9000Cs 2,3 T
- Sted: Hamardistriktet
Innkjøp av 9-5
Vurderer hvileløst innkjøp av flere Saaber
, men må innrømme at 9-5 er et blekt lerret. Lurer litt på serviceintervallene, og om de er forskjellige ifht årsmodeller. Hva er svake punkter? Når pajer turbo, kamregister osv.? Sikkert noen med dårlige erfaringer etter å ha handlet brukt 9-5 også, eller.......?
Glad for alle tilbakemeldinger!
Glad for alle tilbakemeldinger!
9-5, 9000 2,3T
Hei, tror det viktigste er at servicer er utført av autorisert verksted, at alle kampanjer er utført og at olje er skiftet mellom service intervaller dvs ved hver 10' km. Jeg fant ut at min, som hadde hatt alle servicer på Saab verksted, manglet siste versjon av veivhus ventilasjon + sjekk av tennkasett.
Ellers ville jeg kun kjøpe bil med ESP og Xenon. Kjøper du 02 eller nyere så kan du også modifisere slik at du kan kjøre på E85 (kun sw).
Mvh TAA
Ellers ville jeg kun kjøpe bil med ESP og Xenon. Kjøper du 02 eller nyere så kan du også modifisere slik at du kan kjøre på E85 (kun sw).
Mvh TAA
- saab95turbo N845
- 1.2 bar

- Innlegg: 239
- Registrert: 28 nov 2006, 19:41
- Sted: Beitstad
Hej:p
Jeg kjøpte meg en 95 1998mod i sommer....1 måned senere skjærte motoren seg,komplett motor som hadde gått lite med garanti var litt vanskeli å finne, summen kom seg på 30000 ..kjøpte motoren hos sdcc.se...var litt iriterende da, men nå angrer jeg ikke, jeg elsker bilen, kjempe komfort, VELDIG fin å se til...og med ny motoren er den knall, satte in en 2.3turbo istedenfor 2.0t=))
Saab kommer jeg til å fortsette med ja=)
Og på ny motoren har jeg 7500km intervaler, og kjøpte siste utgave av veivhusventilasjon...
se bilen på linken nedenfor:p
Jeg kjøpte meg en 95 1998mod i sommer....1 måned senere skjærte motoren seg,komplett motor som hadde gått lite med garanti var litt vanskeli å finne, summen kom seg på 30000 ..kjøpte motoren hos sdcc.se...var litt iriterende da, men nå angrer jeg ikke, jeg elsker bilen, kjempe komfort, VELDIG fin å se til...og med ny motoren er den knall, satte in en 2.3turbo istedenfor 2.0t=))
Saab kommer jeg til å fortsette med ja=)
Og på ny motoren har jeg 7500km intervaler, og kjøpte siste utgave av veivhusventilasjon...
se bilen på linken nedenfor:p
Bjørn Even Aakre:)
*Saab 95se 98mod,2.3t
Speedparts Steg 3chip,gule koni, oppgraderte EBC bremser rundt komplett 3" JT-anlegg,J/R open airfilter.RIP
*Opel Omega 2.5td
My racingteam has a drinking problem:p
http://www.garaget.org/?car=37878
*Saab 95se 98mod,2.3t
Speedparts Steg 3chip,gule koni, oppgraderte EBC bremser rundt komplett 3" JT-anlegg,J/R open airfilter.RIP
*Opel Omega 2.5td
My racingteam has a drinking problem:p
http://www.garaget.org/?car=37878
- Surbotaab N369
- Overload!!!
- Innlegg: 1612
- Registrert: 01 des 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 369
- Sted: Bø
- saab95turbo N845
- 1.2 bar

- Innlegg: 239
- Registrert: 28 nov 2006, 19:41
- Sted: Beitstad
hmmm, to stempel som hadde sprukket,tyder vel på varmgang?lite smøring? utn at jeg er noe mekaniker.....mn var fulgt nøye servicene tidligere å, men det var uansett billigere å skifte motor, enn å begynne å overhalle hele motoren:p
Foresten så røk drivakselen på høyre side for to timer siden, denj gjikk rett av

Foresten så røk drivakselen på høyre side for to timer siden, denj gjikk rett av
Bjørn Even Aakre:)
*Saab 95se 98mod,2.3t
Speedparts Steg 3chip,gule koni, oppgraderte EBC bremser rundt komplett 3" JT-anlegg,J/R open airfilter.RIP
*Opel Omega 2.5td
My racingteam has a drinking problem:p
http://www.garaget.org/?car=37878
*Saab 95se 98mod,2.3t
Speedparts Steg 3chip,gule koni, oppgraderte EBC bremser rundt komplett 3" JT-anlegg,J/R open airfilter.RIP
*Opel Omega 2.5td
My racingteam has a drinking problem:p
http://www.garaget.org/?car=37878
- olenr11
- 0.7 bar

- Innlegg: 117
- Registrert: 14 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 11
- Navn: Ole Jørgen Bruun Edvardsen
- Bil: 9000Cs 2,3 T
- Sted: Hamardistriktet
Tror kanskje bunnen av motoren hadde rast først med dårlig smøring, men det er jo aldri godt å vite. Har hatt problemer med sviktende trykkventil og dårlig olje(saab95turbo skrev:hmmm, to stempel som hadde sprukket,tyder vel på varmgang?lite smøring? utn at jeg er noe mekaniker.....mn var fulgt nøye servicene tidligere å, men det var uansett billigere å skifte motor, enn å begynne å overhalle hele motoren:p
Foresten så røk drivakselen på høyre side for to timer siden, denj gjikk rett av![]()
Men, hvis du har dratt av en drivaksel og ikke drivledd, da har du vel ikke kjørt pent?
9-5, 9000 2,3T
- saab95turbo N845
- 1.2 bar

- Innlegg: 239
- Registrert: 28 nov 2006, 19:41
- Sted: Beitstad
hei=)
Beklager, var ikke akselen, var ene ytre drivknute på venstreside....snakket med Saab-verksted om dette, og de mente at de kunne være at han som skiftet motoren hadde kansje brukt mutter-trekker på drivknutene, å de tålte vist ikke slagene fra den...forsto ikke helt hva han mente, men ny knute inn i mårrå:p
Beklager, var ikke akselen, var ene ytre drivknute på venstreside....snakket med Saab-verksted om dette, og de mente at de kunne være at han som skiftet motoren hadde kansje brukt mutter-trekker på drivknutene, å de tålte vist ikke slagene fra den...forsto ikke helt hva han mente, men ny knute inn i mårrå:p
Bjørn Even Aakre:)
*Saab 95se 98mod,2.3t
Speedparts Steg 3chip,gule koni, oppgraderte EBC bremser rundt komplett 3" JT-anlegg,J/R open airfilter.RIP
*Opel Omega 2.5td
My racingteam has a drinking problem:p
http://www.garaget.org/?car=37878
*Saab 95se 98mod,2.3t
Speedparts Steg 3chip,gule koni, oppgraderte EBC bremser rundt komplett 3" JT-anlegg,J/R open airfilter.RIP
*Opel Omega 2.5td
My racingteam has a drinking problem:p
http://www.garaget.org/?car=37878