Hei igjen alle sammen !
Stor takk til Anders, det var nokk dysa som var gåen

Så nå går motoren som den skal. Har en del småproblemer med diverse, men det løser seg etterhvert

(ACC er litt gal, men det er nokk bare en programmering i DICE, og Lambda er utenfor verdiene, det har kanskje med at bilen trodde det var -50 grader ute i går...hehehe....liten forglemmelse på temp sensor

)
Det som plager meg litt nå er girboxen. Etter at alt var satt sammen fikk jeg feil med momentbegrensning, den går da i limp home og logger feilkode P0702 i TCM.
Etter litt feilsøking, fant jeg at Pinne 25 i TCM og Pinne 13 på Trionic boksen ikke va kobblet sammen, Pinne 13 manglet i kontakten, så det ordnet jeg med en ledning. Da forsvant cheack gearbox og den kom ut av limp home, måtte jo selvfølgelig testkjøre litt og det gikk så det suste

Men da jeg kom tilbake og stoppet bilen, og startet den igjen noen minutter senere kom det tilbake

, Det kan hende at ledningen jeg satte opp har blitt skadet når jegf satte på plass hanskerommet, det har jeg ikke fått sjekket enda, da klokka var over halv 1 i natt. Men det er et par ting jeg lurer på om andre her vet..
TCM boksen og kassen er fra en L motor (185hk), mens motoren og Trionic boksen er fra en E (154hk) jeg lurer bare på om ikke den g.boxen forventer å finne Traction COntrol på bilen (TCS) noe jeg ikke har og ikke hadde tenkt å bygge inn heller....Kan det stemme da såvidt meg bekjent ble alle biler med L motor levert med TCS... Eller er det feil. Isåfall så ser jeg for meg at TCS systemet har noe med momentbegrensningen å gjøre. Det er mulig det er et villspor, men tanken slo meg. Evt. dersom det er riktig kan det da være en ide å få tak i TCM boksen til en bil uten TCS eller er det samme boksen i disse ?
Også lurer jeg på om det er mulig via chassnr bytte å få T5 boksen til å tro at den er en fulltrøkker, som da også har magnetventilen, iflg Tech-2 så ladder den på ca 143 med maks pådrag, noe som skulle bli 0.43 bar som igjen er grunnladdetrykket. Magnetventilen er montert og ledningene er lagt opp, men T5 boksen vet vel ikke at den er der. Noen triks her ?? Vet at dersom jeg kjøper en trim boks så ordner det seg, men vill ha bilen til å virke "orginalt" 100% før jeg begynner å trimme den noe mere. Har jo satt på en TD04 turbo allerede da, så blir jo ikke helt orginalt, men dere skjønner
Alle svar mottas med stor takk.....
PS: må bare si at den lille kjøreturen i går, som poltitet ikke helt likte ( de så ikke helt fornøyd ut da de møtte meg i byen sent i går kveld

) Den turen var verdt alle de timene vi har brukt for å få alt til. Og det bare på grunnladetrykk........morsomt
Mvh
TIK