Side 1 av 1

DI/APC på 9000, ulike varianter av remhjul?

Lagt inn: 14 feb 2007, 18:34
av clutch
Holder på å bygge en B202T med deler fra -90.

Tenkte å bruke en remskive fra B234 -90 til -93 (speedparts 53.3199) som har eksakt samme dimensjoner og burde passe.

Men hullene til "bländarskivan", altså den roterende delen av veivakselgiveren, er rotert ca 30-40 grader i forhold til det originale remhjulet.

Hva skjer hvis jeg bruker remhjulet fra B234 (som også har DI/APC) til en B202, når bländarskivan blir stående i en annen vinkel?
Evt hva må gjøres for å få det til å virke?

Hvor mange versjoner av DI/APC og bländarskiva finns?

Lagt inn: 14 feb 2007, 23:15
av Trond N47
Alle remhjul er annerledes på 2,3 litrene, de sitter nærmere skjermen pga at motoren er forlenget for å få plass til balansekjedet. Alle veiv-remhjul fra 2,0T med DI/APC passer (88B - 93).

Re: DI/APC på 9000, ulike varianter av remhjul?

Lagt inn: 14 feb 2007, 23:37
av Ingvar N629
clutch skrev:Hva skjer hvis jeg bruker remhjulet fra B234 (som også har DI/APC) til en B202, når bländarskivan blir stående i en annen vinkel?
Evt hva må gjøres for å få det til å virke?
Da vil DI-systemet registrere et annet ØDP enn det faktiske, og du får ikke start. Hvis du får til å modde det sånn at hullene på skiva blir stående rett i forhold til giver og ØDP så funker det.

Men etter det Trond skriver så passer det vel ikke uansett...