Side 1 av 2

Steg 1 på T8, bare tull og bortkastede penger?

Lagt inn: 01 mar 2007, 00:00
av daytonabeach
Har fått høre at en T8 alltid vil fuske og at en steg 1 på denne motoren ikke er noe poeng...
Andre meninger om denne påstanden? :roll:

Takknemlig for svar da jeg har time for steg1 mod på fredag.
Er ikke ute etter noe blodtrimming, bare litt ekstra skyv på landeveien...

Lagt inn: 01 mar 2007, 09:02
av Petter 900 T
Alt hjelper, og moddet APC kan fint brukes på en 16V, eller en konvertert 8V til elektronisk sput.

Det at K-jet er mekanisk gir begrensninger, men bortkastet er det ikke å trimme.

Og trim er som dop, bare litt blir ofte mer enn du tror :lol:

Petter

Lagt inn: 01 mar 2007, 10:06
av daytonabeach
Puh! *lettet* :o

Er det mulig å bytte til elsprut på min, eller koster det mer en å bytte motor?
Når jeg tenker meg om så var vel kanskje det et dumt spørsmål :oops:

Får prøve å lete opp en 16v utover våren tenker jeg 8)

Lagt inn: 01 mar 2007, 12:21
av Petter 900 T
daytonabeach skrev:Puh! *lettet* :o

Er det mulig å bytte til elsprut på min, eller koster det mer en å bytte motor?
Når jeg tenker meg om så var vel kanskje det et dumt spørsmål :oops:

Får prøve å lete opp en 16v utover våren tenker jeg 8)
Ligger et innsug med rail på deler selges, bra start det!

Lagt inn: 01 mar 2007, 12:25
av daytonabeach
Ja, men trenger jeg ikke noe elektronik i tillegg da?

Lagt inn: 01 mar 2007, 12:30
av Petter 900 T
daytonabeach skrev:Ja, men trenger jeg ikke noe elektronik i tillegg da?
Jepp, valgfri sådan, Nira, Lh, Trionic 5.2 eller5.5, megasquirt, eller noe annet!

Petter

Lagt inn: 01 mar 2007, 12:36
av daytonabeach
Hmm, nå begynner vi å komme på et nivå høyere en mitt her :oops:

Kostnadsmessig, hva mener du en slik konvertering bør koste med deler og montering? Og er det løsningen på fusk problemene mine? :D

Lagt inn: 01 mar 2007, 12:41
av Ottar N398
viewtopic.php?t=4393

Les denne tråden. Inneholder så og si alt du trenger

Lagt inn: 01 mar 2007, 12:52
av daytonabeach
Å nei, det er medlemstråd det, der kommer ikke jeg inn :cry:
Venter og venter giro fra klubben da :shock:

Lagt inn: 01 mar 2007, 20:12
av Ronny_N169
Du vil nok oppnå en merkbar forskjell på lave turtall, opp til kanskje rundt 4500rpm, men k-jet setter stopp etterhvert, leverer vel bensin nok til ca 180hkr (+,-). En standard T16 går bedre enn en trimmet T8 uansett, med noen unntak da :wink: Finnes ikke noe som heter "lett trimming" eller "bare litt ekstra.." :)

Lagt inn: 01 mar 2007, 20:45
av daytonabeach
Siden det sikkert tar flere mndr før jeg blir "aktiv" medlem og dermed får tilgang til medlemstrådene, er det noen andre som har noen beskrivelse av konverteringen med innsug, rails og sprut? Evt hva det vil koste meg? :roll:

Lagt inn: 01 mar 2007, 22:22
av Ronny_N169
En svenske som skrur T8, http://www.vestgote.se/

Lagt inn: 01 mar 2007, 22:59
av daytonabeach
Var inne på den siden, og ***** for et engasjement og pågansmot den karen har :shock:
Fatter ikke at det er mulig, ser ut som han har løst gåten med nøkkingen på T8, må sende han en mail tror jeg :D

Lagt inn: 02 mar 2007, 22:24
av RuneDK
En t8'er kan gå godt, men aldrig super. Min t8 er trimmet til 177hk/298nm, går på 0,8 bar, og hvis jeg kører fra 0-130 med fuld gas, kan min lille intercooler ikke holde luften nok kold til at undgå tændingsbank, selv på oktan 98. Der er grænsen nået.

Jeg har tændingsmod, 3" incl batteribøj, t16 intercooler med plastic-tanke og bleed-ventil.

Jeg døjer også med nøkking, og specielt ved ladetryk i lave omdrejninger (under 3000).
Jeg er overbevist om, at mit næste projekt bliver megasquirt!

Lagt inn: 03 mar 2007, 00:12
av daytonabeach
Vil bare si at jeg nå har kommet hjem fra sverige idag med steg 1 og nytt eksos anlegg, og jeg er strålende fornøyd, og enda har jeg fremdeles eksos lekasje....

Stefan på SP vet hva han driver er alt jeg kan si, og for en god serviceinnstilling de har :wink: