Hva gjør jeg?
Bytte bremseklosser foran 9-3 se 2002
Moderator: Moderatorer
- Ola Pituetten N703
- 2.0 bar

- Innlegg: 609
- Registrert: 12 okt 2006, 21:08
- Medlemsnummer: N703
- Navn: Ove Kynell Arstad
- Bil: 9-5 05 Vector - Qashqai Tekna
- Sted: Etnedal i Valdres
- Kontakt:
Bytte bremseklosser foran 9-3 se 2002
Hva gjør jeg?
SAAB ER BEST
- Morten-N146
- MAX BOOST
- Innlegg: 2227
- Registrert: 01 jul 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N146
- Navn: Morten
- Bil: NG9-5 Aero XWD/OG9-5 2,3t 2002
- Sted: Lillehammer
Skift begge på begge sider.
NG9-5 Aero T4 XWD 2010 Hirsch: http://www.garaget.org/?car=333137
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048
- Ola Pituetten N703
- 2.0 bar

- Innlegg: 609
- Registrert: 12 okt 2006, 21:08
- Medlemsnummer: N703
- Navn: Ove Kynell Arstad
- Bil: 9-5 05 Vector - Qashqai Tekna
- Sted: Etnedal i Valdres
- Kontakt:
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Om det slites skjevt bør du smørre opp glidepinnene som binder sammen de to delene av kalipperen. Skjev slitasje tyder på at disse ikke glir som de skal, så når du bremser er det den innerste klossen (som står i stempelet) som presser hardest mot skiven. Ikke bare sliter det mer klosser, men det er ikke bra for skiven heller.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
- Ola Pituetten N703
- 2.0 bar

- Innlegg: 609
- Registrert: 12 okt 2006, 21:08
- Medlemsnummer: N703
- Navn: Ove Kynell Arstad
- Bil: 9-5 05 Vector - Qashqai Tekna
- Sted: Etnedal i Valdres
- Kontakt:
- Morten-N146
- MAX BOOST
- Innlegg: 2227
- Registrert: 01 jul 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N146
- Navn: Morten
- Bil: NG9-5 Aero XWD/OG9-5 2,3t 2002
- Sted: Lillehammer
Kan vel sikkert bruke det. Ikke CRC ihvertfall.
NG9-5 Aero T4 XWD 2010 Hirsch: http://www.garaget.org/?car=333137
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Kobberpasta burde fungere bra. Ellers er det sikkert mye som er egnet, bare pass på at det ikke er så flytende at det renner, for da får du smurt bremseskivene.Ove Kynell N703 skrev:Takker for tipset Ed Hunter ! Da kan jeg kansje bruke kobber pasta,eller anbefaler du noe annet smøremidel crc?
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
Kopper pasta er også vannfast. Det er også grunnen til at den er ypperlig å bruke.
Får man det på hendene er det nesten "umulig" å få vasket det av.
Er også veldig fin å bruke på anleggs flaten til felgen slik at hjuliskifte går lettere neste gang, bare ikke bruk det på aluminums felger, det vil bare gjøre det vondt verre siden det vil reageare kjemisk mot hverandre. Bruk heller da aluminums pasta, nesten det samme
Får man det på hendene er det nesten "umulig" å få vasket det av.
Er også veldig fin å bruke på anleggs flaten til felgen slik at hjuliskifte går lettere neste gang, bare ikke bruk det på aluminums felger, det vil bare gjøre det vondt verre siden det vil reageare kjemisk mot hverandre. Bruk heller da aluminums pasta, nesten det samme
900 SE 2.0T RIP

