byttet da til en splitter ny knute og mansjett, kom meg 500m så gikk den til hellvete (akselen hoppet rett og slett ut av medbringeren (den knuta går inn i på diffhuset)) og slo med seg medbringeren og krysset, akkurat hvorfor den hoppet ut av huset vet jeg ikke, (var i en hard venstre sving forresten)
idag var jeg på høggeren og hentet meg en ny drivaksel med knuter og medbringer.
byttet medbringer (passet på å få shimset den likt som den bilen den kom fra) og kryss og mansjett
brukte eksisterende drivaksel pga jeg fikk ikke løsnet den nye (den gamle heller for dne saks skyld) fra bremseskiven/navet.
satte på og testkjørte, fungerte fint selv i svinger.
kjørte da en lengre tur (var på vei til å ta horten ferga) men brått hørte jeg et klong i metallet og deler som spruter under bilen, svinger da inn til veikanten, ser det ryker av panseret, fant da ut at det var fettet fra drivknuten som, hadde sprutet opp på eksosrøret, og at drivknuten hadde gått til hellvete igjen (fortsatt indre på passasjersiden)
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
noen som har noen som helst aning hvorfor?
tok fra en 87mod delebil og alt av deler var likt som det gamle annet enn at den nye medbringeren hadde tynnere shimsing ut fra diffhuset. men akselen sto tilsvarende kortere inn i huset så kan vell ikke være derfor
drar da på høggerne til lørdagen igjen og bruker 500spenn til på enda en aksel men nå setter jeg på alt av drivaksel fra den bilen
begynner å bli lei bilen nå egentlig
evnt er det noen som har en delebil å selge?
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
får legge til en ting
ja jeg vasket bort alt det gamle fettet og sjekket at det ikek var noe uvedkomment der