Sinterclutch
Moderator: Moderatorer
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 762
- Registrert: 24 mai 2004, 01:00
Sinterclutch
Monterte idag 215mm sinterlamell + trykkplate, men da jeg skulle testkjøre slurret den jo mye mer enn med den gamle orginale lamellen...!
Kan det har innvirkning på hva slags vei lamellen er satt?
Så ikke etter noen merker da jeg monterte, så det kan være det eneste gale jeg kommer på...!
Lamellsenteret som er stikker lengst ut fra lamellen er satt mot trykkplata...er det riktig?
Kan det har innvirkning på hva slags vei lamellen er satt?
Så ikke etter noen merker da jeg monterte, så det kan være det eneste gale jeg kommer på...!
Lamellsenteret som er stikker lengst ut fra lamellen er satt mot trykkplata...er det riktig?
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 762
- Registrert: 24 mai 2004, 01:00
Byttet trykkplate idag, da den som fulgte med sinterlamellen var ganske så ripete...! Den greier å holde igjen for ca 1,5 bar nå, men kommer man over slurrer det med en gang..! Den skal vel greie å holde for mer?
Bilen gjelder en Saab 900 T8 med LH 2.2 innsprut, 3" eksos, 9000 ic ++
Jeg har forresten en 240mm lamell + trykkplate fra en 92mod 2,3T 9000, men ikke svinghjul..! Kan jeg bruke svinghjul fra hvilken som helst 9000 som har 240mm lamell?
PS: Det er mye finere lyd i en T8 med 3" anlegg enn en T16
Bilen gjelder en Saab 900 T8 med LH 2.2 innsprut, 3" eksos, 9000 ic ++
Jeg har forresten en 240mm lamell + trykkplate fra en 92mod 2,3T 9000, men ikke svinghjul..! Kan jeg bruke svinghjul fra hvilken som helst 9000 som har 240mm lamell?
PS: Det er mye finere lyd i en T8 med 3" anlegg enn en T16

- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6954
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
Den sier jeg meg HELT enig i!Griffin N430 skrev: PS: Det er mye finere lyd i en T8 med 3" anlegg enn en T16
8V-utgaven høres nyyydelig ut med 3" ^^
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
Hørtest merkelig ut, jeg kjører med 9000 trykkplate (faktisk usikker på om jeg har 9000 svinghjul), og std 8v clutch, og det slurer ikke i det hele tatt på 1.5 bar. Men jeg kjøpte sinter på festivalen.. så hvis den holder dårligere så skjønner jeg ingentingGriffin N430 skrev:Byttet trykkplate idag, da den som fulgte med sinterlamellen var ganske så ripete...! Den greier å holde igjen for ca 1,5 bar nå, men kommer man over slurrer det med en gang..! Den skal vel greie å holde for mer?

N744 - Saab 900 t16 på e85 - Solgt.. VRÆÆL!
N744 - Audi 200 20v tq
900 Kasser på samvittigheten: 5 På lager: 0
Audi kasser: 3 På lager: 1
N744 - Audi 200 20v tq

900 Kasser på samvittigheten: 5 På lager: 0
Audi kasser: 3 På lager: 1
Japp, men på de fleste av dem så kan man bytte ut de 4 "puckene" når de blir slitt, så man slipper å kjøpe helt ny clutchTor N12 skrev:Pass i allefall på når du tester... hvis en sinter først begynner å slure så ødelegger du den på et blunk

N744 - Saab 900 t16 på e85 - Solgt.. VRÆÆL!
N744 - Audi 200 20v tq
900 Kasser på samvittigheten: 5 På lager: 0
Audi kasser: 3 På lager: 1
N744 - Audi 200 20v tq

900 Kasser på samvittigheten: 5 På lager: 0
Audi kasser: 3 På lager: 1
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 762
- Registrert: 24 mai 2004, 01:00
Ja, da er den sikkert ødelagt...!Tor N12 skrev:Pass i allefall på når du tester... hvis en sinter først begynner å slure så ødelegger du den på et blunk
Det jeg syns var litt rart var at det gikk ann å ta igang på vanlig måte, akkurat som en standard clutch...! Var selvfølgelig ett lite rykk når man fikk cluchen nesten helt ute, men når man akkurat hadde den litt ut så kunne man slure litt...
- Henrik N449
- Overload!!!
- Innlegg: 1943
- Registrert: 10 nov 2004, 01:00
- Sted: Drammen