Side 1 av 1
Sinterclutch
Lagt inn: 13 jun 2007, 22:01
av Griffin N430
Monterte idag 215mm sinterlamell + trykkplate, men da jeg skulle testkjøre slurret den jo mye mer enn med den gamle orginale lamellen...!
Kan det har innvirkning på hva slags vei lamellen er satt?
Så ikke etter noen merker da jeg monterte, så det kan være det eneste gale jeg kommer på...!
Lamellsenteret som er stikker lengst ut fra lamellen er satt mot trykkplata...er det riktig?
Lagt inn: 14 jun 2007, 18:41
av Griffin N430
Byttet trykkplate idag, da den som fulgte med sinterlamellen var ganske så ripete...! Den greier å holde igjen for ca 1,5 bar nå, men kommer man over slurrer det med en gang..! Den skal vel greie å holde for mer?
Bilen gjelder en Saab 900 T8 med LH 2.2 innsprut, 3" eksos, 9000 ic ++
Jeg har forresten en 240mm lamell + trykkplate fra en 92mod 2,3T 9000, men ikke svinghjul..! Kan jeg bruke svinghjul fra hvilken som helst 9000 som har 240mm lamell?
PS: Det er mye finere lyd i en T8 med 3" anlegg enn en T16

Lagt inn: 14 jun 2007, 18:49
av Paradigm N558
Griffin N430 skrev: PS: Det er mye finere lyd i en T8 med 3" anlegg enn en T16

Den sier jeg meg HELT enig i!
8V-utgaven høres nyyydelig ut med 3" ^^
Lagt inn: 14 jun 2007, 19:43
av RuneDK
Specielt når man motorbremser og motoren pludrer i udstødningen!
Lagt inn: 14 jun 2007, 23:15
av Morti
Griffin N430 skrev:Byttet trykkplate idag, da den som fulgte med sinterlamellen var ganske så ripete...! Den greier å holde igjen for ca 1,5 bar nå, men kommer man over slurrer det med en gang..! Den skal vel greie å holde for mer?
Hørtest merkelig ut, jeg kjører med 9000 trykkplate (faktisk usikker på om jeg har 9000 svinghjul), og std 8v clutch, og det slurer ikke i det hele tatt på 1.5 bar. Men jeg kjøpte sinter på festivalen.. så hvis den holder dårligere så skjønner jeg ingenting

Lagt inn: 15 jun 2007, 01:14
av Tor N12
Pass i allefall på når du tester... hvis en sinter først begynner å slure så ødelegger du den på et blunk

Lagt inn: 15 jun 2007, 08:25
av Morti
Tor N12 skrev:Pass i allefall på når du tester... hvis en sinter først begynner å slure så ødelegger du den på et blunk

Japp, men på de fleste av dem så kan man bytte ut de 4 "puckene" når de blir slitt, så man slipper å kjøpe helt ny clutch

Lagt inn: 15 jun 2007, 17:26
av Griffin N430
Tor N12 skrev:Pass i allefall på når du tester... hvis en sinter først begynner å slure så ødelegger du den på et blunk

Ja, da er den sikkert ødelagt...!
Det jeg syns var litt rart var at det gikk ann å ta igang på vanlig måte, akkurat som en standard clutch...! Var selvfølgelig ett lite rykk når man fikk cluchen nesten helt ute, men når man akkurat hadde den litt ut så kunne man slure litt...
Lagt inn: 15 jun 2007, 22:15
av Henrik N449
jeg synes ikke noe synd på deg, når du kjører på så høyt trykk

hehe