Hva skjer rundt om i garasjene i Norge?
Moderator: Moderatorer
- alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Innlegg: 3943
- Registrert: 28 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
Hva skjer rundt om i garasjene i Norge?
hva har du gjort? skal gjøre?
del dine planer med oss + masse bilder
del dine planer med oss + masse bilder
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
- Kjetiln122
- 1,5 bar
- Innlegg: 440
- Registrert: 27 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N122
- Navn: Kjetil Finstad
- Bil: Saab CX, 99, 900, 900, 9-3
- Sted: Ås
Ting jeg har gjort/byttet så langt i år:
Intercooler
Chip
turbotrykksmåler
oljetemp
viggen ratt
Ting jeg skal/har planer om å gjøre/bytte i år:
Powerflex foringer
clutch
Viggen interiør/seter
turbo
grenrør
intercooler
bakluke
panser
hel lakkering
Intercooler
Chip
turbotrykksmåler
oljetemp
viggen ratt
Ting jeg skal/har planer om å gjøre/bytte i år:
Powerflex foringer
clutch
Viggen interiør/seter
turbo
grenrør
intercooler
bakluke
panser
hel lakkering
Saab 9-3 2008
Saab 900 set 1994
Saab 900 t16 1987
Saab 99GL Custom 1980 t16
Saab CX 1974
Saab 900 set 1994
Saab 900 t16 1987
Saab 99GL Custom 1980 t16
Saab CX 1974
- Kristian N70
- MAX BOOST
- Innlegg: 2016
- Registrert: 06 mar 2003, 01:00
- Sted: oslo
- Kontakt:
Blir vel litt mild turbotrim på nybilen og.
Har jo original trim (røde apc boksen) fra SAAB nå, får holde en stund til jeg går lei. Kommer nok til å savne draget som var i gammlebilen etterhvert.
Blir vel 9000 kjøler, apc modd, chip, luftfilter og eksos med tider og stunder...
Har jo original trim (røde apc boksen) fra SAAB nå, får holde en stund til jeg går lei. Kommer nok til å savne draget som var i gammlebilen etterhvert.
Blir vel 9000 kjøler, apc modd, chip, luftfilter og eksos med tider og stunder...
05 9-5 Vector Estate 2,0t
02 Toyota Yaris type moped
02 Toyota Yaris type moped
-Det viktigste først: bli kvitt rust i bakre hjulbue....
-Deretter vil turboen(trim60) bli sendt til GIK turbo for en liten sjekk...
-Så står ny IC for tur....er fortsatt på leit etter en 9k IC.. noen som veit om en ?
-Nye felger skal på..... super aero 16"
-bytte takluka...
--Så er det sommer og på tide å få sett om alt går like bra som i fjor...
mvh
paal
-Deretter vil turboen(trim60) bli sendt til GIK turbo for en liten sjekk...
-Så står ny IC for tur....er fortsatt på leit etter en 9k IC.. noen som veit om en ?
-Nye felger skal på..... super aero 16"
-bytte takluka...
--Så er det sommer og på tide å få sett om alt går like bra som i fjor...
mvh
paal
- Kongpetrus
- 2.0 bar
- Innlegg: 846
- Registrert: 20 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 300
- Navn: Petter Danielsen
- Bil: Viggen fakecab
- Sted: Oslo
Senke Aeroen ytterligere, samt reparere små rustskader og opplakkere dette. Har også et STORT ønske om å bygge om denne bilen til 93 look. Trenger sårt tips på hvor jeg skal hente ting og tang. Er også på jakt etter den røde SAAB refleksplaten bak nummerskiltet på bilens bakende.
Vil gjerne ha litt mer sprut i den da jeg har et veddemål om å kjøre ifra en Audi A4 Turbo med halve årslønna til en kollega under panseret.
Lystgass???
For de som ikke vet det, så er bilen jeg refererer til, gamlesaab`en til Kristian N70
Vil gjerne ha litt mer sprut i den da jeg har et veddemål om å kjøre ifra en Audi A4 Turbo med halve årslønna til en kollega under panseret.
Lystgass???
For de som ikke vet det, så er bilen jeg refererer til, gamlesaab`en til Kristian N70
- Bent N208
- Overload!!!
- Innlegg: 1807
- Registrert: 07 jul 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N208
- Navn: Bent Andresen
- Bil: VW Scirocco TSI
- Sted: " Stort sett å finne hos Speedparts "
- Kontakt:
Mye er forandret.
Jeg satte meg noen mål for hva jeg skulle gjøre i fjor høst.Dette er resultatet.
Speedparts steg 3
JT 3" eksos
Alle foringer er byttet til powerplex
Gule justerbare KONI
Skinn seter m/ turbologo i ryggen
Ny turbo MIT TD04HL ( er i bestilling )
Saab original skjørtepakke SE ( skal lakkeres om 14 dager )
Millemiglia EV-R 8 x 18 / Bridgestone potenza S03 225/40 x 18
Gleder meg til tørt føre og eplekjekke Audi"er
Speedparts steg 3
JT 3" eksos
Alle foringer er byttet til powerplex
Gule justerbare KONI
Skinn seter m/ turbologo i ryggen
Ny turbo MIT TD04HL ( er i bestilling )
Saab original skjørtepakke SE ( skal lakkeres om 14 dager )
Millemiglia EV-R 8 x 18 / Bridgestone potenza S03 225/40 x 18
Gleder meg til tørt føre og eplekjekke Audi"er
Close to your saab,closer to you with Speedparts
- Petter_N261
- 0.7 bar
- Innlegg: 179
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 261
- Bil: Saab 9-5 og Saab 9-3
- Sted: Tønsberg
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Tja, er ikkje stort som skal gjerast, satsar på å få stiva opp 900-en i hekken, enten ved hjelp av PowerFlex, eller nylonforingar der sistnemnde er fysstevalget. Merka ifjor når eg sette vekk bilen at det er mykje slark i foringa til panhardstaget, har for meg at med nye foringar vil den ligge endå litt betre på veien.
Ellers står betre bremser på ønskelista mi, kan aldri få nok av det.
Ein annan ting er å få kjøpt litt orginaltilbehør (som skinngirkule og damask) for å forfine bilen ytterligare.
Ellers bør eg kanskje få ut fingern og finne nokon som kan reparere/konvertere AC-anlegget mitt.
Men fysst og fremst er det å få bilen ut av vinterlagringa, og få nyte ein forhåpentligvis fin sommar.
Desverre omfattar ikkje dette so mykje trim, men sidan eg satsar på ein orginalbil synes eg dette er omfattandes greier. Har tross alt skifta demparar og fjører, det stussa eg lenge på, og no står eg å vippar litt på om eg skal kjøpe skile deksel over luftutsleppa bak... Skal ikkje vere lett.
Ellers står betre bremser på ønskelista mi, kan aldri få nok av det.
Ein annan ting er å få kjøpt litt orginaltilbehør (som skinngirkule og damask) for å forfine bilen ytterligare.
Ellers bør eg kanskje få ut fingern og finne nokon som kan reparere/konvertere AC-anlegget mitt.
Men fysst og fremst er det å få bilen ut av vinterlagringa, og få nyte ein forhåpentligvis fin sommar.
Desverre omfattar ikkje dette so mykje trim, men sidan eg satsar på ein orginalbil synes eg dette er omfattandes greier. Har tross alt skifta demparar og fjører, det stussa eg lenge på, og no står eg å vippar litt på om eg skal kjøpe skile deksel over luftutsleppa bak... Skal ikkje vere lett.
-
- 0.7 bar
- Innlegg: 155
- Registrert: 12 jun 2003, 01:00
- Sted: Rogaland
Først og fremst skal jeg få start på bilen
Etterpå bærer det rett til lakkering og montering av ariflow stylingen. Da er bilen ombygd til 87-93 look. Så skal jeg montere 3" eksosen med batteribøyen som ligger her hjemme. Taket trenger også å trekkes om tenkte jeg. Dessuten har jeg lyst å skifte bremsene til slissa med greenstuff. De helt nye 17" felgene blir også montert når sommeren nærmer seg samt bygge et greit stereoanlegg! GLEDER meg! Dessuten må jeg få lappen
Etterpå bærer det rett til lakkering og montering av ariflow stylingen. Da er bilen ombygd til 87-93 look. Så skal jeg montere 3" eksosen med batteribøyen som ligger her hjemme. Taket trenger også å trekkes om tenkte jeg. Dessuten har jeg lyst å skifte bremsene til slissa med greenstuff. De helt nye 17" felgene blir også montert når sommeren nærmer seg samt bygge et greit stereoanlegg! GLEDER meg! Dessuten må jeg få lappen
M86 900 Aero
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
Status "gatebil"
Hei allesammen, Kortfattet om fremdriften til i dag, og status før første løp.
Bilen er en 87 900 T8 2d.
T 16 er montert, skal ha T8 med alt elektronisk fra T 16. sikkert en tungvint måte å få dette til men da er man sikke på at alt blir i orden. (hvis noen har tips på området mottas dette med takk!)
10 P. veltebur er montert med hoftestag på begge sider.
Kevlarstol og 6 P. Sparco-sele sitter i bilen
Komplett understell fra 88 mod. med ventilerte skiver er montert, uten bremseskjold for bedre lufting. Tarox kommer fra Speedparts.
Intercooler fra Evo 6, sammen med t60 turbo ligger å venter på montering.3" batteribøy og 3"potte fra Apple Racing venter på montering.
Stab stag fra politibil(aero) skal monteres, samt at bærekulene nede skal litt ut og 12 mm. fremover. Alle armene skal også bokses.
Skal også montere hekkspoiler modell "strykebrett", ikke pent men effektivt.
Hele bilen skal breddes 10 cm totalt i "M3 look" i glassfiber. Panser og koffert også i glassfiber.
Så tung som bilen er foran vurderer jeg evt frontspoiler og størrelse på denne, Noen derute som vet noe om dette?
Dempere og fjærer er et viktig moment, dette blir nok Kilen og Bilstein Racing fra Speedparts. Ser ut som det riktige valget for racing.
Bilen blir enten helt koksgrå eller Koksgrå til "knekken" og sølv over, veldig usikker på dette............
Ellers blir det 5 trinns med 6 primær og sinterclutch. Tips og erfaringer om sinter mottas med takk.
Så langt er alt i rute til motorsportmessen på Hellerud i slutten av april, bilen skal stå på standen til Gatebil.
Pris på bilen? ikke så dyrt som man skulle tro............
Petter
Bilen er en 87 900 T8 2d.
T 16 er montert, skal ha T8 med alt elektronisk fra T 16. sikkert en tungvint måte å få dette til men da er man sikke på at alt blir i orden. (hvis noen har tips på området mottas dette med takk!)
10 P. veltebur er montert med hoftestag på begge sider.
Kevlarstol og 6 P. Sparco-sele sitter i bilen
Komplett understell fra 88 mod. med ventilerte skiver er montert, uten bremseskjold for bedre lufting. Tarox kommer fra Speedparts.
Intercooler fra Evo 6, sammen med t60 turbo ligger å venter på montering.3" batteribøy og 3"potte fra Apple Racing venter på montering.
Stab stag fra politibil(aero) skal monteres, samt at bærekulene nede skal litt ut og 12 mm. fremover. Alle armene skal også bokses.
Skal også montere hekkspoiler modell "strykebrett", ikke pent men effektivt.
Hele bilen skal breddes 10 cm totalt i "M3 look" i glassfiber. Panser og koffert også i glassfiber.
Så tung som bilen er foran vurderer jeg evt frontspoiler og størrelse på denne, Noen derute som vet noe om dette?
Dempere og fjærer er et viktig moment, dette blir nok Kilen og Bilstein Racing fra Speedparts. Ser ut som det riktige valget for racing.
Bilen blir enten helt koksgrå eller Koksgrå til "knekken" og sølv over, veldig usikker på dette............
Ellers blir det 5 trinns med 6 primær og sinterclutch. Tips og erfaringer om sinter mottas med takk.
Så langt er alt i rute til motorsportmessen på Hellerud i slutten av april, bilen skal stå på standen til Gatebil.
Pris på bilen? ikke så dyrt som man skulle tro............
Petter
Sist redigert av Petter 900 T den 15 mar 2004, 10:16, redigert 1 gang totalt.
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
Først av alt skal eg skifte motor til T8. Den er nettop innskaffa, og skal overhalast i nær framtid.
Skal sveise batteribøy, og 3" eksos.
Modifisere APC.
Vatn innsprøytning eller ekstra bensinsprut.
Omlakkering, enno ikkje bestemt farge, forslag?
Nye setetrekk.
Nye bremser.
Senkesett og bilstein gassdempara.
Tectylere nedre del i motorom. Også lakkere motorom.
Lage sideskjørt.
Trur dette var alt!
Skal sveise batteribøy, og 3" eksos.
Modifisere APC.
Vatn innsprøytning eller ekstra bensinsprut.
Omlakkering, enno ikkje bestemt farge, forslag?
Nye setetrekk.
Nye bremser.
Senkesett og bilstein gassdempara.
Tectylere nedre del i motorom. Også lakkere motorom.
Lage sideskjørt.
Trur dette var alt!
Saab 9-5 Vector Sport M05
- Mortimer-N18
- Overload!!!
- Innlegg: 1101
- Registrert: 21 jul 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 18
- Navn: Morten Fjeldberg
- Bil: 2010 Nissan Qashqai +2
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
Re: Status "gatebil"
Har du spons av de eller?Petter 900 T skrev: Så langt er alt i rute til motorsportmessen på Hellerud i slutten av april, bilen skal stå på standen til Gatebil.
Petter
Er vel ikke barebare å få stå på standen de sin under ei messe?... Det er jo kuult at du har fått det til i hvertfall
Morten alias Mortimer
2010 Nissan Qashqai +2
VW Touran 2008 (Jobb bilen)
STCN medlem Nummer 18
2010 Nissan Qashqai +2
VW Touran 2008 (Jobb bilen)
STCN medlem Nummer 18
- Jon Magnus N251
- 1,5 bar
- Innlegg: 460
- Registrert: 14 nov 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N251
- Navn: Jon Magnus
- Bil: M84 og900, M02 9-3 SE
- Sted: Drammen
for min og900 T16:
-først reparere skader
-aero front og bakskjørt
-nye dempere og senkesett (koni+lesöfors fra be-4-you)
-litt interiørstyling (hvite ekstrainstrumenter, momoratt, lakke dashbordet (rammen rundt instrumenter, ratt osv.), sparco 4 punktseler ++)
-nye bremsecalipter fremme, og greenstuff rundt om
-bytte utslitte foringer med powerflex
-kn-filter, brenselchip, 2,5" simons anlegg, modifisere apc (justerbart T-trykk i askebegeret )
-15" aero felger
-bygge ferdig lightning audio anlegget mitt
-hvite blinkers og nettinggrill
-tonede ruter
-air vent covers
-neonlys under setene (microplex)
-neon undercar foran og bak
-fjerne alle lister og merker
-stora vingen
-stab stag
-ny lakk (litt annen rødfarge en orginal)
noe av dette er gjort, mens en del gjenstår.
men nå er det meste av delene på plass i garasjen blir nok mye skruing og lakk sliping i påsken , så er det lakking.
for min og 900 T8:
-få den mest mulig harry uten å gjøre det slik at den ikke kan tilbakeføres til orginal til sommeren.
-sebra interiør
-bang olufson anlegg
-sotete vinduer
-litt klistremerker her og der
-åpen dumpventil
-SAABRA Racing streemer
-hvite blinkers
-nettinggrill
-neonlys under setene (microplex)
alt på denne er gjort...
det skyldes at jeg har en komkuranse med en kompis om å ha den mest harrye bilen... å siden han har et mye mer harry utgangspunkt en meg (les; ford granada) må jo jeg gjøre en del for å komme på hans nivå
men til sommeren skal alt det harrye ut, da min far skal kjøpe bilen og jeg skal tilbake i min T16 og denne skal ikke bli harry! i alle fall ikke på samme måte...
-først reparere skader
-aero front og bakskjørt
-nye dempere og senkesett (koni+lesöfors fra be-4-you)
-litt interiørstyling (hvite ekstrainstrumenter, momoratt, lakke dashbordet (rammen rundt instrumenter, ratt osv.), sparco 4 punktseler ++)
-nye bremsecalipter fremme, og greenstuff rundt om
-bytte utslitte foringer med powerflex
-kn-filter, brenselchip, 2,5" simons anlegg, modifisere apc (justerbart T-trykk i askebegeret )
-15" aero felger
-bygge ferdig lightning audio anlegget mitt
-hvite blinkers og nettinggrill
-tonede ruter
-air vent covers
-neonlys under setene (microplex)
-neon undercar foran og bak
-fjerne alle lister og merker
-stora vingen
-stab stag
-ny lakk (litt annen rødfarge en orginal)
noe av dette er gjort, mens en del gjenstår.
men nå er det meste av delene på plass i garasjen blir nok mye skruing og lakk sliping i påsken , så er det lakking.
for min og 900 T8:
-få den mest mulig harry uten å gjøre det slik at den ikke kan tilbakeføres til orginal til sommeren.
-sebra interiør
-bang olufson anlegg
-sotete vinduer
-litt klistremerker her og der
-åpen dumpventil
-SAABRA Racing streemer
-hvite blinkers
-nettinggrill
-neonlys under setene (microplex)
alt på denne er gjort...
det skyldes at jeg har en komkuranse med en kompis om å ha den mest harrye bilen... å siden han har et mye mer harry utgangspunkt en meg (les; ford granada) må jo jeg gjøre en del for å komme på hans nivå
men til sommeren skal alt det harrye ut, da min far skal kjøpe bilen og jeg skal tilbake i min T16 og denne skal ikke bli harry! i alle fall ikke på samme måte...
Sist redigert av Jon Magnus N251 den 27 mar 2004, 16:31, redigert 2 ganger totalt.
"Dirt is for real racing....Asphalt is just for getting there"
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
Gatebil-messe
Er desverre ikke sponset, men gatebil vil vise frem noen biler som skal gå i norgescupen. Har hatt en bra dialog med bjørn på gatebil om dette.
Jeg har masse ledig plass på bilen til sponsorer. blir sikkert 20.000 pers på hellerud og vel 30.000 som kommer på gatebil-treffene i løpet av sommeren.
Speedparts og Autoart er sponsorer så langt, men jeg vil gjerne ha fler (les penger til deler, transport og Racing-fuel)
Bilen kan gjerne benyttes i markedsføring, til kick-off ol. for sponsorer. Ta kontakt på mail hvis interesse!
Petter
Jeg har masse ledig plass på bilen til sponsorer. blir sikkert 20.000 pers på hellerud og vel 30.000 som kommer på gatebil-treffene i løpet av sommeren.
Speedparts og Autoart er sponsorer så langt, men jeg vil gjerne ha fler (les penger til deler, transport og Racing-fuel)
Bilen kan gjerne benyttes i markedsføring, til kick-off ol. for sponsorer. Ta kontakt på mail hvis interesse!
Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226