Side 1 av 2

Forskjell T8 eller T16 OG900?

Lagt inn: 23 aug 2007, 11:46
av Isdahl N1069
Noen forskjell på disse du motorene på OG900 når man har JT 3" anlegg på? Er det noen forskjell i lyden?

Lagt inn: 23 aug 2007, 12:57
av Morti
Har hørt noen si at det er litt mer sinna lyd i t8 en t16.. 8)

Lagt inn: 23 aug 2007, 14:02
av Henrik N449
Mener det selv, var litt mere buldre/brøle lyd i t8'en. Deilig lyd!

Lagt inn: 23 aug 2007, 14:07
av Isdahl N1069
Henrik: Har du std skjørt på OG900'en din? eller er det Aero elns? Spør fordi jeg så strålekasterne dine nederst der :D kult ;) *vil ha sånn selv*

Lagt inn: 23 aug 2007, 15:13
av Johan N828
Tror T8 har hakket mer hvassere lyd. Gå for 3" JT med batteribøy. Er vanvittig morsomt i tuneller:P Og er myye fetere lyd enn i japse potter.

Lagt inn: 23 aug 2007, 15:15
av Isdahl N1069
Får se hva SP monterer da :P Ba om JT 3" anlegget, men om det var med batt.bøy eller ikke veit jeg ikke. Hvis det er med batt.bøy var det visstnok mere jobb, for da må jo batteriet flyttes, ikke sant Johan?

Lagt inn: 23 aug 2007, 15:18
av Johan N828
Jepp. Aller beste er og finne plass til den i bagasjen. Da får du flytta litt vekt bakover. Med batteri bøy for du også lavere temperatur på turboen da eksosen kommer raskere unna.

Lagt inn: 23 aug 2007, 15:51
av Macgeier
Med fare for å avspore debatten: hvorfor er det ingen som monterer batteriet på andre siden av motoren på T16, der luftfiltertønna står :?:
Bruker jo ikke luftfiltertønna på T16 med øppet filter :D

Lagt inn: 23 aug 2007, 16:01
av Morti
Macgeier skrev:Med fare for å avspore debatten: hvorfor er det ingen som monterer batteriet på andre siden av motoren på T16, der luftfiltertønna står :?:
Bruker jo ikke luftfiltertønna på T16 med øppet filter :D
Jeg har fløtta mitt

Lagt inn: 23 aug 2007, 16:19
av Johan N828
Mange som gjør det. Tror jeg skal gjøre det hvis jeg får det til. Men best er det og flytte bakover.

Lagt inn: 23 aug 2007, 18:10
av Ingvar N629
Macgeier skrev:Med fare for å avspore debatten: hvorfor er det ingen som monterer batteriet på andre siden av motoren på T16, der luftfiltertønna står :?:
Bruker jo ikke luftfiltertønna på T16 med øppet filter :D
Det gjorde jeg. Unngår elektromagnetisk felt i kupeen og spenningsfall pga lang kabel. Vil sikkert merkes ved kaldstart i 20 minusgrader. Jeg brukte luftfilterboksen og pappfilter da det renser bedre, byttes intercooleren til en frontmontert er det plass til både boks og batteri.

Ikke plass på T8 uansett da, for k-jeten sitter jo på venstresida i motorrommet.

Lagt inn: 23 aug 2007, 19:08
av Johan N828
Og det at på K-Jet kan du ikke ha Open air da måleren sitter inni tønna.

Lagt inn: 23 aug 2007, 20:47
av Isdahl N1069
Stemmer :cry: Men det blir vel T16 på meg oxo, hvis bilen holder noen år til. Driftskontrollen vil jo avgjøre det da :wink:

Lagt inn: 23 aug 2007, 21:12
av TurboLars N383
Johan N828 skrev:Og det at på K-Jet kan du ikke ha Open air da måleren sitter inni tønna.
Det går fint ann å ha det , ved å sette filteret på det røret som går ut av boksen :) . Og eventuellt legge det røret der du vil ha det .
Får faktisk litt dypere lyd :o

Lagt inn: 23 aug 2007, 23:48
av Johan N828
TurboLars N383 skrev:
Johan N828 skrev:Og det at på K-Jet kan du ikke ha Open air da måleren sitter inni tønna.
Det går fint ann å ha det , ved å sette filteret på det røret som går ut av boksen :) . Og eventuellt legge det røret der du vil ha det .
Får faktisk litt dypere lyd :o
Ikke mye da. Det blir milevis med rør:P