Startproblem og900 T16

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
TurboKK N473
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 422
Registrert: 02 jun 2004, 01:00
Sted: Sunnmøre

Startproblem og900 T16

Legg inn av TurboKK N473 » 23 sep 2007, 03:50

He akkurat lagt luftfilter ut i skjermen der APC m/meir ligg, og flytta batteriet til venstre sider. I den sammenheng blei diverse ting i innerskjermen kobla frå. Veit ikkje ka alt e for noke, men en liten del merka BOSCH og med ei kontakt i, vart kobla frå.

Igår når ej va ferdi ville den ikkje starte igjen. Sjekka gnist og der va null gnist. Men kom då på at ej ha glømt å kobla i den BOSCH saken igjen. Når det var gjort, starta den umiddellbart.

Idag laga ej litt nye hull for å feste BOSCH-tingen mm. og monterte å kobla til alt. Skulle starte igjen, men ikkje start å få. Sjekka ikkje ette gnist, for litt tungvint då ej va åleine. Prøvde me litt startgass, men ingen forskjell. Dobbeltsjekka også alle kontaktene på dei delane ej ha rørt.

Tips? :?
SAAB 9000 CSE 2.0t (M97)

Brukeravatar
Surbotaab N369
Overload!!!
Innlegg: 1612
Registrert: 01 des 2004, 01:00
Medlemsnummer: 369
Navn: Per Arne Ralle
Bil: 05`95 Estate 2.2TiD Vector
Sted:

Re: Startproblem og900 T16

Legg inn av Surbotaab N369 » 23 sep 2007, 10:24

TurboKK N473 skrev:He akkurat lagt luftfilter ut i skjermen der APC m/meir ligg, og flytta batteriet til venstre sider. I den sammenheng blei diverse ting i innerskjermen kobla frå. Veit ikkje ka alt e for noke, men en liten del merka BOSCH og med ei kontakt i, vart kobla frå.

Igår når ej va ferdi ville den ikkje starte igjen. Sjekka gnist og der va null gnist. Men kom då på at ej ha glømt å kobla i den BOSCH saken igjen. Når det var gjort, starta den umiddellbart.

Idag laga ej litt nye hull for å feste BOSCH-tingen mm. og monterte å kobla til alt. Skulle starte igjen, men ikkje start å få. Sjekka ikkje ette gnist, for litt tungvint då ej va åleine. Prøvde me litt startgass, men ingen forskjell. Dobbeltsjekka også alle kontaktene på dei delane ej ha rørt.

Tips? :?
Sjekk jordinga til den "svarte Bosch boksen" din... (også kalt tenningsforsterker i haynesboka...)

får ikke denne jord så har du ikke gnist :wink:
Per Arne Ralle
N369

"My drinking team has a racing problem"

05`95 Estate 2,2TiD Vector
85`900 2d Sedan Bruksveteran
83`99 2d Nostalgiprosjekt
69`Rekord 1700

TurboKK N473
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 422
Registrert: 02 jun 2004, 01:00
Sted: Sunnmøre

Legg inn av TurboKK N473 » 25 sep 2007, 01:10

Jess!
Då starta den igjen! Berre rigla litt på diverse ledninga å prøvde igjen :)

Tnx ;)
SAAB 9000 CSE 2.0t (M97)

TurboKK N473
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 422
Registrert: 02 jun 2004, 01:00
Sted: Sunnmøre

Legg inn av TurboKK N473 » 07 okt 2007, 21:20

Fikk problem igjen igår.. Bilen stoppa og gikk igjen sånn heilt uten vidare.. Til slutt fikk ej ikkje start igjen..

Fikk slept bilen heim og rota litt meir med ledningane til tenningsforsterkaren, å då starta den igjen. So enten e kontaktene dårlige, eller so e d ledningsbrudd. E d en spesiell type ledning eller kan ej berre klippe opp å skjøte isammen igjen?
SAAB 9000 CSE 2.0t (M97)

Brukeravatar
Skaten N671
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 985
Registrert: 14 jan 2005, 01:00
Medlemsnummer: N671
Bil: Saab 900 Aero
Sted: Tysnes

Legg inn av Skaten N671 » 07 okt 2007, 22:46

E nok berre vanleg ledning ja. Men bruk skikkelege skøytar. Loddehylser er det beste til skøyting av ledningar. Dei varmar ein med varmepistol, og ledningane vert då lodda saman, og krympeplasten rundt krympar, og gjer til at skøyten vert vanntett :wink:


Vegard
'82 Saab 99
'86 Saab 900 Aero (go' bilen)
'98 Peugeot Partner (arbeidsbil)
'99 Saab 9-5


- tlf: 94366164 -
"Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil"

Brukeravatar
Pål N526
MAX BOOST
Innlegg: 3615
Registrert: 19 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: 526

Legg inn av Pål N526 » 08 okt 2007, 10:20

Jeg har vært borti at ledningen smuldrer opp på de fleste og900.. Jeg tok Hele ledningsnettet til innsprøytninga og tok ut ALLE pluggene i fra kontaktene og bytta ledningene som var dårlige. Etter dette ble ALT bare vellstand.. å feilsøke el feil er ikke så vanskelig bare man veit hvor og hva man skal måle etter.. jeg ville ha spretta opp og undersøkt litt i kabelbanken der og sett litt.. høres jo ut som hat du får en kortslutning eller mister jord..

Mvh. Pål
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]

Svar