Side 1 av 1

Rustsveising

Lagt inn: 08 okt 2007, 20:26
av 900T16V N479
Kan noen anbefale en dyktig/rimlig person/bedrift her i Stavanger regionen??
Høyre hjuloppheng på min 1989 900 Turbo sliter før EU kontroll ....
Send gjerne en personlig melding

Lagt inn: 08 okt 2007, 22:04
av Frode N073
ka som e gale?

edit: kjøp plater på knoksen. (fra veng)
det gjorde eg på den forrige og900'en min.
havna på 7-800kr for begge sidene hvis eg ikkje huske feil.
de e tepasste og bare å klyppa te.
e någen år siden då.

sveiste sjøl. (rettare sagt min far)

Lagt inn: 08 okt 2007, 22:42
av 900T16V N479
Rusten er i ferd med å "spise opp" nedre oppheng v/innfestningen

Ser for meg at det er noe som må punktsveises ...

Lagt inn: 08 okt 2007, 22:59
av Petter 900 T
Det MÅ helsveises!

Tar du av nedre bærebrua så er det plankekjøring å reparere dette.

Petter

Lagt inn: 08 okt 2007, 23:09
av 900T16V N479
Mens jeg venter på flere svar fra forumet

Kan denne tenningsmodulen være en feikilde når man ikke får start på moternen etter at den er bltt varm (type vakel i en spoole f.eks.??)

http://www.speedparts.se/kat/parts/images_2/9390220.gif

Lagt inn: 08 okt 2007, 23:57
av Ottar N398
Jeg hadde også problemer med at bilen nektet å starte etter at den var biltt varm. Da ville riktignok ikke startmotoren snurre en gang :roll: Hvis du får snurr på starteren så skal du ikke se bort fra at den der har en innvirkning men det er ikke enkelt å si sikkert :roll:

Lagt inn: 09 okt 2007, 10:05
av Pål N526
Jeg har vært borti at hallsensoren svikter når motoren blir varm. Bare et lite tips.. eller så gå over alle ledninger ved tennignsmodul og coil hallgiver og resten av kontaktene..

Når bilen ikke starter får du gnist da? Får du ikke det, så far du mest sansynelig ikke bensin heller..


Mvh. Pål

Lagt inn: 09 okt 2007, 19:29
av 900T16V N479
Jeg har vist kjørt rundt med et delvis defekt batteri i flere år ... en av cellene var kaputt
Et nytt 62 Amp batteri fra Biltema skremmer startmotoren opp med et "hyl" :-)