Side 1 av 1

9000T M88 problemer

Lagt inn: 06 jan 2008, 19:44
av Vegi
har en 9000T M88 og 9000T M87 hvor like er disse, jeg ser at di ikke er helt like, med tanke på at 9000T M87 har chip og det er det ikke i M88, som jeg har skilter på. og på M88 har jeg problemer med clutch og gir, clutchen funker ikke,, ser ut som om hydraulikken har føkkt seg, clutchen har ingen motstand i det hele tatt, kan ligosm bare ta inn clutchen så står den der, og når jeg setter den i gir skjer det ikke noe, og girkassen er ødelagt siden gir 2 hopper utav. noen som vet hvordan jeg kan fikse denne clutchen? eller må jeg kjøpe meg en ny.

og så lurer jeg på når jeg skal ta ut clutchen og giren på M88, klarer jeg å få ut dette uten å måtte røre motoren ?

Lagt inn: 06 jan 2008, 21:05
av Edward N812
prøv å lufte clutchen din du. søk litt på forumet her så finner du mange morsomme måter å gjøre det på. :) det høres definitivt ut som du har luft i systemet

Lagt inn: 07 jan 2008, 18:34
av Vegi
har leita etter lufting av clutch på forumet nå. men finner ikke ut hvor selveste lufteskrua er, finner ikke skrua på bilen!! noen som kan hjelpe meg å beskrive hvor den skruen er hen.

Lagt inn: 07 jan 2008, 19:00
av Edward N812
om ikke den er lokalisert et helt annet sted enn på nyere modeller så er den under det svarte plastdekselet på girkassa di som du ser veldig lett når du står foran bilen og kikker ned i motorrommet.. tipper ca. 20cm til høyre for motoren ;)

Lagt inn: 07 jan 2008, 19:02
av EdHunter N815
Vegi skrev:har leita etter lufting av clutch på forumet nå. men finner ikke ut hvor selveste lufteskrua er, finner ikke skrua på bilen!! noen som kan hjelpe meg å beskrive hvor den skruen er hen.
Når du står forran bilen og ser ned på girkassen skal du se et lite plastdeksel på girkassen, helt inn mot motorblokken. Dette vipper du ut, og da ser du luftenippenen nedi der. Mener du skal bruke 13mm på nippelen.

Edit: Edward var visst før meg gitt. ;)

Kan for øvrig anbefale deg å kjøpe lufteverktøy, selges blant annet på mekonomen. Dette er en slange som du kobler mellom ventilen på et dekk og bremsevæskebeholderen, slik at hele systemet blir trykksatt. Da er det bare å åpne nippelen til det kommer ren væske ut, bare pass på nivået i beholderen så det ikke blir for lite.