Defekt toppakning 9000 turbo 2.3 1996
Lagt inn: 01 mar 2008, 17:58
Da gikk toppakningen til h......
Har kjørt med en liten oljelekkasje fra toppakningen i enden mot gearkassa.
Regnet med at jeg måtte ta jobben med å bytte toppakning snart.
En kjøretur i dag med litt turtall var nok til at den begynte å lugge.
Temperaturen holdt seg stabil og alt ellers virket normalt.
200 meter før jeg var framme gikk temperaturen rett opp.
Stoppet på gården og motoren virket ikke unormalt varm, men jeg hadde trykk i ekspansjonstanken.
Det som blir spennende er om toppen har berget.
Er toppene på 2.3 literen følsomme for slikt og sprekker, eller pleier de å kunne slipes og leve videre?
Noen tips om hva jeg bør gjøre i samme operasjonen?`
Bilen har gått 220' km.
Har kjørt med en liten oljelekkasje fra toppakningen i enden mot gearkassa.
Regnet med at jeg måtte ta jobben med å bytte toppakning snart.
En kjøretur i dag med litt turtall var nok til at den begynte å lugge.
Temperaturen holdt seg stabil og alt ellers virket normalt.
200 meter før jeg var framme gikk temperaturen rett opp.
Stoppet på gården og motoren virket ikke unormalt varm, men jeg hadde trykk i ekspansjonstanken.
Det som blir spennende er om toppen har berget.
Er toppene på 2.3 literen følsomme for slikt og sprekker, eller pleier de å kunne slipes og leve videre?
Noen tips om hva jeg bør gjøre i samme operasjonen?`
Bilen har gått 220' km.