900 Turbo Starter, men stopper etter litt
Lagt inn: 18 mar 2008, 18:21
Hei
Jeg har akkurat kjøpt meg en 900 T2.0 86- 8vent
Den har gått ca 230 000. Problemet er at den starter og går helt fint når den er kald, men når den begynner å få litt temperatur, så går den dårligere, og jeg må holde den igang med gassen. Hvis jeg slipper gassen stopper den etter ca 2 sekunder.
Bilen hadde stått i ca 3 kvart år, når jeg kjøpte den, men hadde vært starta innimellom. Måtte bytte ut bensinen for å få den til å gå, men den gikk fint, den ene mila jeg kjørte den hjem. Turboen lada, men temperaturen ble litt høy, når den sto å gikk på tomgang. Etter å ha satt den fra meg, bytta jeg olje, filter, tennplugger. Deretter sto den i 2 dager før jeg prøvde å starte den på nytt.
Da starta den fint, men som sagt stoppa den etter litt tid. Har målt kompresjonen, og fikk 7,5 bar på alle sylinderen uten om en, den viste ca 7,6 bar. Når jeg bytta oljefilteret fikk jeg også dratt av en liten slange, som satt på innsuget, den slo ut turboen helt, så måleren stilte seg i samme posisjon som når motoren er av. Men den er nå koblet til, å problemet vedvarer.
Noen som har en idè om hva dette kan være? All hjelp eller tips tas imot med største glede!
Mvh
Fridtjof
Jeg har akkurat kjøpt meg en 900 T2.0 86- 8vent

Den har gått ca 230 000. Problemet er at den starter og går helt fint når den er kald, men når den begynner å få litt temperatur, så går den dårligere, og jeg må holde den igang med gassen. Hvis jeg slipper gassen stopper den etter ca 2 sekunder.

Bilen hadde stått i ca 3 kvart år, når jeg kjøpte den, men hadde vært starta innimellom. Måtte bytte ut bensinen for å få den til å gå, men den gikk fint, den ene mila jeg kjørte den hjem. Turboen lada, men temperaturen ble litt høy, når den sto å gikk på tomgang. Etter å ha satt den fra meg, bytta jeg olje, filter, tennplugger. Deretter sto den i 2 dager før jeg prøvde å starte den på nytt.
Da starta den fint, men som sagt stoppa den etter litt tid. Har målt kompresjonen, og fikk 7,5 bar på alle sylinderen uten om en, den viste ca 7,6 bar. Når jeg bytta oljefilteret fikk jeg også dratt av en liten slange, som satt på innsuget, den slo ut turboen helt, så måleren stilte seg i samme posisjon som når motoren er av. Men den er nå koblet til, å problemet vedvarer.

Noen som har en idè om hva dette kan være? All hjelp eller tips tas imot med største glede!
Mvh
Fridtjof