Har et problem med min 99 t16.
Det hele begynte med att den plutselig var så tungstartet når den var kald...! Gikk bare på 3 sylindre..!
Også eksoslyden var ganske rar på tomgang...! En slags tøffelyd..! Men bilen gikk bra når den ble varm...
Kjølevannet ble borte, og det boblet i ekspansjonstanken, samt høyt trykk på vannet...!
Tok en komptest, og den vist ca 10 bar på syl 1 og 2, mens syl 3 og 4 viste henholdsvis 5,5 og 6 bar....!
Jeg tenkte med en gang at det var toppakningen, og rev av toppen.....
Her er et bilde av pakningen...
Noen som kan tyde hva som har skjedd her??
Det som er litt rart er att ringene rundt sylindrene er like fine, altså ikke blåst ut...!
Dårlig kompresjon / toppakning?? t16
Moderator: Moderatorer
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 762
- Registrert: 24 mai 2004, 01:00
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12866
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Dårlig kompresjon / toppakning?? t16
Har du bilde av toppen også eller?
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 762
- Registrert: 24 mai 2004, 01:00
Re: Dårlig kompresjon / toppakning?? t16
Har vært ute å tatt noen bilder av toppen nå!
Sylinder 3
Sylinder 4
Legg forresten merke til hvor rent det er inni manifolden...! Helt rent hvis man drar fingeren innvendig der...! Kjører på E85!!
Sylinder 3
Sylinder 4
Legg forresten merke til hvor rent det er inni manifolden...! Helt rent hvis man drar fingeren innvendig der...! Kjører på E85!!