spm. vedr. veivhusventilasjon

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
saab95
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 46
Registrert: 21 nov 2007, 23:27
Medlemsnummer: N1225
Sted: Bergen, Holsnoy

spm. vedr. veivhusventilasjon

Legg inn av saab95 » 09 apr 2008, 23:24

Hei ! Beklager å måtte ta dette emne opp, det er sikkert tatt opp x antall ganger før. men jeg trenger hjelp(:

Lurer på hva som egentlig skal til for at jeg skal få dette dekket av Saab. Jeg har en 2001 mod 9-5 stv. reg. 2002. Bilen har fulgt alle servicer, kviteringer på alt, men noe oppgradering av veivhusvent. er ikke gjort. Bilen er helt org. gått 130 000km. Nå koster jo ikke dette all verden men alikevel, har jo lest om flere som har måtte skiftet div andre ting på grunn av dette med ventilasjonen.

Jeg ser ikke hvorfor ikke jeg skal få dette dekket på lik linje med andre. Det er oljeslam i bøtter og spann, må dette påvises er det det som er greien? eller må det bli motorhavari før det skjer noe?

I dag hadde jeg time her i Bergen hos Scanauto for å få fikset dette, jeg ble møtt av en utrolig hyggelig betjening, selv var jeg trøtt i trynet etter 1,5t kjøring for å få bilen på merkeverksted(:

Nok om det, det som var kjedlig her var at etter at mekaniker hadde skikket på bilen fant de ut at det var en slange som måtte byttes i sammenheng med dette kittet til veivhuset. en slange som ikke var å oppdrive verken hos de eller hovedlager. Noe som fikk hele greien til å bli en skikkelig bomtur. Tatt seg fri fra jobb, stått opp 5 om morningen, for så å kjøre i lengre tid for så å bli sendt hjem igjen. Skikkelig surt og leit å miste en dagsinntekt + reiseutgifter og kanskje måtte vente enda en mnd pga en slange. Og noe kompensasjon har jeg ikke hørt noe om..

Jeg klandrer ingen, jeg gleder meg til å besøke scanauto og Saab igjen men skal jeg som kunde bli straffet for dette? Bør jeg få noe dekket her eller er jeg helt på trynet? jeg bare spør(= Går ikke bilen min inn under den utvidede garantien fra Saab?

Takk til Scanauto for kjempe bra service!!

Hilsen en forvirret person(=
2001 Saab 9-5 2,0t stv varebil
1990 Volvo 240 tic

Brukeravatar
Dopus
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 529
Registrert: 15 mar 2007, 23:28
Bil: 9-5 2.0T stg2 Bilste lesjofors
Sted: Haugalandet

Re: spm. vedr. veivhusventilasjon

Legg inn av Dopus » 10 apr 2008, 16:02

monter det selv. tar maks en time. du får det til uten større problemer...bare litt trangt å ligge under bilen for å få skrudd ut og inn den plast tank saken som følger med i settet.
Saab 9-5 2.0T SE 2001modell
2,5"catback eksos og sportsfilter
Bilstein Sport og Lesjöfors senkefjærer
speedparts steg 2
http://www.garaget.org/?car=138459

Brukeravatar
Hobbis N1226
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 158
Registrert: 10 des 2007, 20:16
Medlemsnummer: N1226
Navn: Håvard
Bil: 9-5 2.0T SE Estate
Sted: Varhaug

Re: spm. vedr. veivhusventilasjon

Legg inn av Hobbis N1226 » 10 apr 2008, 16:23

Bilen din går under den utvidede garantien ja.
Viss du vil bytte ventilasjonen selv får du den hos SP for 300 kr ikke noe formue det da :)
00 9-5 2.0T SE Estate.aut

Svar