Side 1 av 1
Øvre dødpunkt ved toppakningskifte
Lagt inn: 11 apr 2008, 09:36
av Trazor
Driver å demonterer toppen på min 900 Aero, og da så vi at når svindhjulet er ved TDC, så er ikke kammene ved TDC, og vice versa. Er dette normalt, eller skal de være i TDC samtidig?
Re: Øvre dødpunkt ved toppakningskifte
Lagt inn: 11 apr 2008, 09:44
av Ingvar N629
Veiva roterer jo to runder for hver runde kammene gjør. Roter veiva en runde, så stemmer det nok.
Re: Øvre dødpunkt ved toppakningskifte
Lagt inn: 11 apr 2008, 11:43
av Trazor
Men da skulle i hvertfall en av kammene vært i TDC når veiven var i 0?
Re: Øvre dødpunkt ved toppakningskifte
Lagt inn: 11 apr 2008, 13:29
av Surbotaab N369
Trazor skrev:Men da skulle i hvertfall en av kammene vært i TDC når veiven var i 0?
Nope... kammene roterer likt... men de snurrer 0,5 runde mens veiva snurrer en hel!
Re: Øvre dødpunkt ved toppakningskifte
Lagt inn: 12 apr 2008, 15:43
av Trazor
Ok, så hakket i begge kammene skal være linet opp med hakket i bøylene samtidig?