Side 1 av 1
ombygging 9000 cs
Lagt inn: 17 mai 2008, 22:48
av hander87
lurte på en ting..hvordan vil det funke for meg med min 9000 cs 93 mod 2,0i og hive i en 87 mod 9000cd talladega 2,0t motor?hvordan er det med motorfester å div?vet att det ikke går knirkefritt med -93 over til 93- pga kort motor og lang motor å det greiene!hehe
Re: ombygging 9000 cs
Lagt inn: 18 mai 2008, 17:39
av Edward N812
9000 cd fantes aldri i talladega, og enten det var en cd eller en talladega så har det ingen ting å si på motoren (annet enn at det er en vanlig turbomotor om det var en talladega, kanskje til og med utstyrt med rødboks)
motorfester er de samme fra første dagen 9000 var lagd til den siste. alle motorer går fysisk om hverandre.
om du har en delebil å ta motor og ledningsnett + APC så er det bare å kjøre på. men om din 93 mod cs har TCS ville jeg droppa hele greia og bare kjøpt meg en turbo-cs

Re: ombygging 9000 cs
Lagt inn: 18 mai 2008, 19:07
av hander87
det er med rød tennkasset...hva forskjell gir det? og hva er tcs?hehe
Re: ombygging 9000 cs
Lagt inn: 18 mai 2008, 19:51
av Trond N47
TCS er antispinn. Det fantes ikke på 2,0i, så det er ikke aktuelt. Rødboks er en trimmet hjerne til turbomodellene, ble levert som standard på Taladega. Det er ikke det samme som rød DI-kassett. Har donorbilen tennkassett (rød DI), så får du en bil med direktetenning. Det kan gi en litt større ombyggingsjobb, da det på 88 modellen sitter flere bokser under førersetet. DI kom på alle turbomodellene fra M88B, og alle 2,3 liters motorene. 2,0i fikk det først i 94.
Re: ombygging 9000 cs
Lagt inn: 18 mai 2008, 20:00
av Trond N47
Ombygging til 2,0T er endel jobb, og du MÅ ha en komplett donorbil for at det ikke skal ta av kostnadsmessig. Du kan beholde girkassa og drivakslene. Du må bytte motor, clutch, alle deler i innsugingssystemet inkl intercooler og turbo. Videre må hele eksosanlegget byttes, og motorledningsnettet og motorstyringen. Har du en CD (sedan), så er det ganske sikkert en 88B med DI, da CD egentlig ikke kom før M89 (noen eksemplarer av 88B). Dermed så må du bytte ledningsnett helt til inn i kupeen, altså demontere hele dashbordet. Instrumentene bør også byttes for å få langt nok speedometer og ladetrykksmåler.
Er donorbilen en ekte Talladega med kombiluke bak (CC) så er det ikke pent å slakte den

Re: ombygging 9000 cs
Lagt inn: 18 mai 2008, 20:11
av hander87
skal ta over motor og girkasse og egentli hele pakka...gidder ikke og begynne og demontere motoren!hehe må skifte clutsh å slavesylinder og drit på motoren jeg har nå og det kostet meg like mye som taladega motoren!hehe så hvis motorfestene er like så hiver jeg bare ut den gamle og oppi den nye og bjunner med småplukket etterpå..har jo bilen i hall med løftebukk og hele pakka så!og det kommer fra en original taladega men den er så rustet å fæl att det er ikke noe serlig og ha på
Re: ombygging 9000 cs
Lagt inn: 18 mai 2008, 20:40
av Edward N812
så du har en hel talladega å ta av? da ville jeg gitt det et forsøk

Re: ombygging 9000 cs
Lagt inn: 18 mai 2008, 20:47
av hander87
har ikke hele bilen skal kjøpe det meste på bilen men karroseri skal knokses tror jeg...