Overhaling hovedsylinder på clutch 9k M88.

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Runar N403
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 467
Registrert: 29 mar 2005, 01:00
Medlemsnummer: 403
Navn: Runar Tollan
Bil: 9000, 9-5
Sted: Nord-Østerdalen

Overhaling hovedsylinder på clutch 9k M88.

Legg inn av Runar N403 » 20 mai 2008, 18:27

Hei folkens!
Sitter akkurat nå å skal overhale en hovedsylinder på bila:) Er litt forvirra nå, sitter med ei kobberskive/-pakning til overs og noe som ligner på ei pakning som skal inn i sylinderen, men det er ikke hull i den. Formet som en liten kopp. er ikke i stand til å se at noen av disse to delene kom ut da jeg åpna sylinderen.

Fast bestemt på å ikke drite meg ut, gjorde jeg allikevel ei lita tabbe. det sitter to gummipakninger på stempelet inne i sylinderen. skal konen på begge peke samme vei? Ble plutselig usikker. :x

Runar
Why drive a car, when you can pilote a SAAB ?
Saab 9-5 Estate 2,3t M02
Saab 9000t Airflow M88

Brukeravatar
Audun N346
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 447
Registrert: 09 apr 2005, 01:00
Medlemsnummer: 346
Navn: Audun
Bil: 9-3 TiD 2002
Sted: Trondheim

Re: Overhaling hovedsylinder på clutch 9k M88.

Legg inn av Audun N346 » 21 mai 2008, 17:03

Kan ikke så mye om 9k, men på min OG900 var det med flere gummiting og skiver i pakka enn det som kom ut av den gamle sylinderen. Monterte uten de som var til overs, og clutchen fungerer strålende mer enn 1.5 år etter:)
Audun, N346
- Saab 9-3 TiD '02
X SAAB 900 Jubileum m88 (-84T16 motor) :(
If it aint broke, modify it!

Svar