Noen som har en god guide eller bra tips ang bytte av packningen på en -93 90002,3T CSE. Kjörte litt igår og den gikk til hel***** gitt
Topplockspackningsbyte.
Moderator: Moderatorer
Topplockspackningsbyte.
Ja, hva heter topplockspackning på Norsk da
Noen som har en god guide eller bra tips ang bytte av packningen på en -93 90002,3T CSE. Kjörte litt igår og den gikk til hel***** gitt

Noen som har en god guide eller bra tips ang bytte av packningen på en -93 90002,3T CSE. Kjörte litt igår og den gikk til hel***** gitt
mvh
Timmy
Timmy
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
Re: Topplockspackningsbyte.
Topplockspackning = Topplokkspakning
(Eventuelt toppdekselpakning)
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Topplockspackningsbyte.
Som er noe helt annet...Eirik N396 skrev:(Eventuelt toppdekselpakning)
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9124
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Re: Topplockspackningsbyte.
Ehhh.... Eirik da....

Men toppakning derimot
Men toppakning derimot
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
Re: Topplockspackningsbyte.
Vel på denne siden av landet sier vi "topp" om toppen, og topplokk/-deksel om topplokket. Når jeg tenker meg om sier kanskje svenskene topplock om selve toppen? 
- ToreN1246
- Overload!!!
- Innlegg: 1200
- Registrert: 28 jan 2008, 17:08
- Medlemsnummer: N1246
- Navn: Tore
- Bil: 9-5 aero -01
- Sted: lillehammer
- Kontakt:
Re: Topplockspackningsbyte.
Gid det bare var topplokkspakkning som røk under trykk 
Skulle nok trylla bra med trykket her da ja hehehehe
Skulle nok trylla bra med trykket her da ja hehehehe
“Sucking all the marrow out of life doesn’t mean choking on the bone”
9-5 aero
19t7 l evo6ic l 3"dp-2,5twinpipe l 3b-fuel l bilstein l eibach l walbro l polyurethane l sas l VoldenRacing
SELGES:9-3ss aero -09 ratt komplett med airbag, som nytt! Har det enda om noen trenger det!
9-5 aero
19t7 l evo6ic l 3"dp-2,5twinpipe l 3b-fuel l bilstein l eibach l walbro l polyurethane l sas l VoldenRacing
SELGES:9-3ss aero -09 ratt komplett med airbag, som nytt! Har det enda om noen trenger det!
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Topplockspackningsbyte.
Vel, for å svare på spørsmålet, da... For å ta av toppen så må du først ta av toppdekselet, så du kommer til kamdrevene. Strips fast kamdrevene til kjedet slik at du får kjedet på igjen riktig, og skru så kamdrevene av kammene. Løsne vannslangene og ledningsnettet. Eksosmanifold og innsugsmanifold må av uansett om toppen skal planslipes, men det kan være enklest å løfte av toppen med disse stående på, og skru de av etterpå. I tillegg til selve toppboltene så sitter toppen fast i registerdekselet med to skruer som du ser om du titter ned på siden med multireima.
Om du har kortmotoren så er det trangt å løfte toppen med kamdrevene fast i kjedet, men det går. Vær MEGET forsiktig så du ikke knekker styreskinna til kamkjedet. Men siden du har en 93 modell så skal du ha langmotoren om du ikke har en M94 registrert i 93.
Om du har kortmotoren så er det trangt å løfte toppen med kamdrevene fast i kjedet, men det går. Vær MEGET forsiktig så du ikke knekker styreskinna til kamkjedet. Men siden du har en 93 modell så skal du ha langmotoren om du ikke har en M94 registrert i 93.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

