Diskusjon om åpent filter på T7

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12866
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Diskusjon om åpent filter på T7, igjen...

Legg inn av Ingvar N629 » 20 jun 2008, 23:10

Bent N208 skrev:For denne moderator er vel ikke engang bilmekanikker eller ? :?
Nei, jeg er ingeniør og jobber med motorer og måleteknikk...
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
Timon
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 646
Registrert: 20 des 2007, 16:59
Medlemsnummer: N1234
Navn: Kristian Selås
Bil: M95 9000 CS 2,3t
Sted: Vestfossen
Kontakt:

Re: Diskusjon om åpent filter på T7, igjen...

Legg inn av Timon » 20 jun 2008, 23:14

Har dere hørt om å skille mellom sak og person?

Slik jeg ser det er hovedproblemet med åpent filter at man lett kan få på for mye olje og grise til LMMen slik at denne begynner å måle unøyaktig. Men om man behandler filteret riktig og vet hva man gjør, så mener jeg det ikke skal være noe problem fordi:

dette er turbomotorer hvor turbotrykket styres av ECU/MV slik at det er helt andre faktorer enn luftfilteret som bestemmer hvor mye luft turboen får trykka inn i motoren. Dette bestemmes av intercooler, trykkrør spjellhus innsug osv, og viktigst av alt: hvilket turbotrykk som er valgt. Det som faktisk kan ha noe å si, er om det åpne filteret er slik at det gir enten varmere eller kaldere luft inn til turboen. Kald luft tar som kjent mindre plass enn varm. Men dette igjen avgjøres først og fremst av utetemp. og ikke et filter.

Men samtidig mener jeg at det ikke er noe behov for åpent filter, med mindre man trimmer såpass mye at det blir for mye motstand i det originale filteret til at turboen får nok luft til å bygge opp det trykket som ECUen har "bestilt". Prøv å holde en genser foran ansiktet og pust gjennom den. Ikkeno problem. Prøv det samme etter en hard løpetur. Da skjønner du hva jeg mener. (ok teit eksempel men kom ikke på noe bedre) Men nå vet jo ikke jeg hvor mye man må trimme før det originale filteret ikke henger med lenger.

Et åpent luftfilter vil aldri kunne dytte luft inn i en turbo, det vil kun redusere motstanden slik at turboen jobber lettere. Hadde det vært snakk om sugemotorer derimot! Der vil et åpent filter kunne redusere vacumet som ECUen er programmert for...

Min mening vaffal
"Cars are meant to be driven, beat to fuck, broken, fixed and made better!"

1995 SAAB 9000 CS 2,3t (1,4 bar)
2001 Audi A6 2.5 quattro

Brukeravatar
Bent N208
Overload!!!
Innlegg: 1807
Registrert: 07 jul 2003, 01:00
Medlemsnummer: N208
Navn: Bent Andresen
Bil: VW Scirocco TSI
Sted: " Stort sett å finne hos Speedparts "
Kontakt:

Re: Diskusjon om åpent filter på T7, igjen...

Legg inn av Bent N208 » 20 jun 2008, 23:22

Ingvar N629 skrev:
Bent N208 skrev:For denne moderator er vel ikke engang bilmekanikker eller ? :?
Nei, jeg er ingeniør og jobber med motorer og måleteknikk...
Se der ja,, :lol: Siden du jobber som maskin ingeniør,skal vi lover deg med hånda på hjertet å ikke blande oss opp i din jobb vedr maskiner :lol:

Så kan du da ikke være så snill å la våre svar vedr trim og andre SP produkter være i fred da :roll

Mvh
Bent
Close to your saab,closer to you with Speedparts

Brukeravatar
Timon
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 646
Registrert: 20 des 2007, 16:59
Medlemsnummer: N1234
Navn: Kristian Selås
Bil: M95 9000 CS 2,3t
Sted: Vestfossen
Kontakt:

Re: Diskusjon om åpent filter på T7, igjen...

Legg inn av Timon » 20 jun 2008, 23:36

Sitat: "Saab Teknisk skal kun inneholde innlegg som er Saab/bil-teknisk relaterte."

open air i t7 er Saab/bil-teknisk relaterte. Ingvar sin utdannelse eller SP's eget ønske om å reklamere/hindre negativ omtale er ikke det.
"Cars are meant to be driven, beat to fuck, broken, fixed and made better!"

1995 SAAB 9000 CS 2,3t (1,4 bar)
2001 Audi A6 2.5 quattro

Brukeravatar
Bent N208
Overload!!!
Innlegg: 1807
Registrert: 07 jul 2003, 01:00
Medlemsnummer: N208
Navn: Bent Andresen
Bil: VW Scirocco TSI
Sted: " Stort sett å finne hos Speedparts "
Kontakt:

Re: Diskusjon om åpent filter på T7, igjen...

Legg inn av Bent N208 » 20 jun 2008, 23:39

Timon skrev:Sitat: "Saab Teknisk skal kun inneholde innlegg som er Saab/bil-teknisk relaterte."

open air i t7 er Saab/bil-teknisk relaterte. Ingvar sin utdannelse eller SP's eget ønske om å reklamere/hindre negativ omtale er ikke det.
Helt enig med deg :oops:

Tilbake til saken, Open Air kan med trygghet brukes på trimvare levert av Speedparts Norway. Til dere som skulle ha spørsmål rundt Open Air, ta kontakt med Speedparts Norway " Ole Borgen Bilmekanikker på heltid " :mrgreen:

Mvh
Bent
Close to your saab,closer to you with Speedparts

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12866
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Diskusjon om åpent filter på T7, igjen...

Legg inn av Ingvar N629 » 21 jun 2008, 00:03

Timon skrev: Slik jeg ser det er hovedproblemet med åpent filter at man lett kan få på for mye olje og grise til LMMen slik at denne begynner å måle unøyaktig.
Det er en kilde til målefeil ja. Den andre er at LMMens virkemåte krever en homogen luftstrøm for å måle riktig, da den bruker energien som går med for å holde en gitt temperatur i et varmeelement (en motstand helt enkelt). I tillegg måles temperaturen inne i giveren. Energien som går med for å holde den gitte temperaturforskjellen mellom motstanden og luftstrømmen tilsvarer strømningen, gitt av forhåndsprogrammerte verdier. Endres disse verdiene etter endrede forhold, så er det jo "greit" (neppe så lett å korrigere for turbulens), derav mitt spm tidligere.

Luftmassemåleren vil altså måle feil om det er turbulens, eller om det er ulik flow på den ene og den andre siden av røret.
Det er en grunn til at luftfilterboksen og dennes rør er utformet som de er.

Så var det det med sak og person da, for ordens skyld presiserer jeg at jeg snakker om åpne filter generelt.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
Bent N208
Overload!!!
Innlegg: 1807
Registrert: 07 jul 2003, 01:00
Medlemsnummer: N208
Navn: Bent Andresen
Bil: VW Scirocco TSI
Sted: " Stort sett å finne hos Speedparts "
Kontakt:

Re: Diskusjon om åpent filter på T7, igjen...

Legg inn av Bent N208 » 21 jun 2008, 00:18

Ja den teorien får meg faktisk til å tenke på følgende, biler med T7 motor og originalt pappfilter som utsettes for fuktighet og sterk varme gang på gang. Etter hva jeg har sett på originale pappfiltre kan de i norsk klima tettes de igjen og kan forandre tykkelse og fasong og dermed vil jo LMM kunne få for lite luft og eller for mye luft , eller bilens styreenhet få feilaktig informasjon ifra LMM t.o.m med orginalfilter.

Ja dette er ikke bare bare :lol:

Jeg holder meg nok til open air, da dette i hvertfall gir stabilt nok luft :mrgreen:

Jeg har alltid lurt på hvordan det ville føles for en 800 meter løper å måtte løpe med et sugerør å puste igjenom, tror dette blir veldig likt en SP trimmet SAAB med et slitent pappfilter :mrgreen:

Mvh
Bent
Sist redigert av Bent N208 den 21 jun 2008, 00:28, redigert 1 gang totalt.
Close to your saab,closer to you with Speedparts

Brukeravatar
Timon
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 646
Registrert: 20 des 2007, 16:59
Medlemsnummer: N1234
Navn: Kristian Selås
Bil: M95 9000 CS 2,3t
Sted: Vestfossen
Kontakt:

Re: Diskusjon om åpent filter på T7, igjen...

Legg inn av Timon » 21 jun 2008, 00:24

Ingvar N629 skrev:
Timon skrev: Slik jeg ser det er hovedproblemet med åpent filter at man lett kan få på for mye olje og grise til LMMen slik at denne begynner å måle unøyaktig.
Det er en kilde til målefeil ja. Den andre er at LMMens virkemåte krever en homogen luftstrøm for å måle riktig, da den bruker energien som går med for å holde en gitt temperatur i et varmeelement (en motstand helt enkelt). I tillegg måles temperaturen inne i giveren. Energien som går med for å holde den gitte temperaturforskjellen mellom motstanden og luftstrømmen tilsvarer strømningen, gitt av forhåndsprogrammerte verdier. Endres disse verdiene etter endrede forhold, så er det jo "greit" (neppe så lett å korrigere for turbulens), derav mitt spm tidligere.

Luftmassemåleren vil altså måle feil om det er turbulens, eller om det er ulik flow på den ene og den andre siden av røret.
Det er en grunn til at luftfilterboksen og dennes rør er utformet som de er.

Så var det det med sak og person da, for ordens skyld presiserer jeg at jeg snakker om åpne filter generelt.
Vil det ikke bli turbulens uansett, i det øyeblikket du slipper gassen? (pga. resirk. dump.)

Jeg ser for meg at eventuell turbulens vil ha så lite å si at det er andre faktorer som er mye mer avgjørende for den blandingen av trykkluft og bensin som til slutt mates inn i sylinderen. Utetemp, m.o.h, luftfuktighet, motstand i intercooler osv osv.
"Cars are meant to be driven, beat to fuck, broken, fixed and made better!"

1995 SAAB 9000 CS 2,3t (1,4 bar)
2001 Audi A6 2.5 quattro

Brukeravatar
Edward N812
MAX BOOST
Innlegg: 3096
Registrert: 29 sep 2006, 14:17
Medlemsnummer: 812
Navn: Edward S. Palm
Sted: Drammen

Re: Diskusjon om åpent filter på T7, igjen...

Legg inn av Edward N812 » 21 jun 2008, 01:05

at biler med T7 og open air filter fortsatt lever etter flere år med dette, er IKKE bevis på at dette er gunstig for bilen!! HALLO!?!

Ingvar har aldri prøvd å angripe noen. grunnen til at dere føler dere angrepet er fordi dere ikke har fakta på bordet når han stiller et relativt enkelt spørsmål. og hvorfor klarer dere ikke svare på det? hvorfor svarer dere bare "jeg har trimma mange T7-biler og sett dem gå bra med åpent filter"?

jo, fordi det ikke engang er dere som lager trimmen, dere bare bestiller og installerer. det er lett å se at det ikke vanker så mye kunnskap om trimmen dere selger, dere benytter dere ikke engang av trionic når dere trimmer deres eget powerbeast, på tross at dets potensiale. og oppå det hele mapper dere ikke engang en autronic-styrt bil.
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s

Brukeravatar
Bent N208
Overload!!!
Innlegg: 1807
Registrert: 07 jul 2003, 01:00
Medlemsnummer: N208
Navn: Bent Andresen
Bil: VW Scirocco TSI
Sted: " Stort sett å finne hos Speedparts "
Kontakt:

Re: Diskusjon om åpent filter på T7, igjen...

Legg inn av Bent N208 » 21 jun 2008, 09:16

Edward N812 skrev:at biler med T7 og open air filter fortsatt lever etter flere år med dette, er IKKE bevis på at dette er gunstig for bilen!! HALLO!?!

Ingvar har aldri prøvd å angripe noen. grunnen til at dere føler dere angrepet er fordi dere ikke har fakta på bordet når han stiller et relativt enkelt spørsmål. og hvorfor klarer dere ikke svare på det? hvorfor svarer dere bare "jeg har trimma mange T7-biler og sett dem gå bra med åpent filter"?

jo, fordi det ikke engang er dere som lager trimmen, dere bare bestiller og installerer. det er lett å se at det ikke vanker så mye kunnskap om trimmen dere selger, dere benytter dere ikke engang av trionic når dere trimmer deres eget powerbeast, på tross at dets potensiale. og oppå det hele mapper dere ikke engang en autronic-styrt bil.
Hva skal man svare til deg ,,, prøver med dette :roll:

Vi har aldri hevdet at openair er " astma medisin til saab " men vår påstand er helt klar TRIMMEN VI SELGER TÅLER OPEN AIR !!

Jeg syntes faktisk du er litt frekk, men det får du selv stå for. Vi har god kompentanse på hva vi selger " Ole er faktisk den eneste i norge som har bygget og montert hel racingmotor. Ole har selv vært med å bestemme oppsettet for egen mapping av SAAB motor. At vi ikke kan bruke trionic er vel at det ikke pr dags dato " finnes saab i norden med trionic som går bedre enn vår uansett hva de nå i flere år hevder å skal lage osv "

Diskusjoner som denne fører svært lite godt med seg for alle inpliserte, men vi kommer for fremtiden til å svare raskt på ting som bedrører oss og våre produkter, da spesielt når uttalelser kommer ifra ikke kvalifisert personell.

Mvh
Bent :lol:
Close to your saab,closer to you with Speedparts

Brukeravatar
Bent N208
Overload!!!
Innlegg: 1807
Registrert: 07 jul 2003, 01:00
Medlemsnummer: N208
Navn: Bent Andresen
Bil: VW Scirocco TSI
Sted: " Stort sett å finne hos Speedparts "
Kontakt:

Re: Diskusjon om åpent filter på T7, igjen...

Legg inn av Bent N208 » 21 jun 2008, 09:29

Bent N208 skrev:
Edward N812 skrev:at biler med T7 og open air filter fortsatt lever etter flere år med dette, er IKKE bevis på at dette er gunstig for bilen!! HALLO!?!

Ingvar har aldri prøvd å angripe noen. grunnen til at dere føler dere angrepet er fordi dere ikke har fakta på bordet når han stiller et relativt enkelt spørsmål. og hvorfor klarer dere ikke svare på det? hvorfor svarer dere bare "jeg har trimma mange T7-biler og sett dem gå bra med åpent filter"?

jo, fordi det ikke engang er dere som lager trimmen, dere bare bestiller og installerer. det er lett å se at det ikke vanker så mye kunnskap om trimmen dere selger, dere benytter dere ikke engang av trionic når dere trimmer deres eget powerbeast, på tross at dets potensiale. og oppå det hele mapper dere ikke engang en autronic-styrt bil.
Hva skal man svare til deg ,,, prøver med dette :roll:

Vi har aldri hevdet at openair er " astma medisin til saab " men vår påstand er helt klar TRIMMEN VI SELGER TÅLER OPEN AIR !!

Jeg syntes faktisk du er litt frekk, men det får du selv stå for. Vi har god kompentanse på hva vi selger " Ole er faktisk den eneste i norge som har bygget og montert hel racingmotor. Ole har selv vært med å bestemme oppsettet for egen mapping av SAAB motor. At vi ikke kan bruke trionic er vel at det ikke pr dags dato " finnes saab i norden med trionic som går bedre enn vår uansett hva de nå i flere år hevder å skal lage osv "

Diskusjoner som denne fører svært lite godt med seg for alle inpliserte, men vi kommer for fremtiden til å svare raskt på ting som berører oss og våre produkter, da spesielt når uttalelser kommer ifra ikke kvalifisert personell.

Speedparts Norway har kjørt SAAB 95 - OG93 - NG900 på rullende landevei med open air montert i sammen med trim uten å få avvik i negativ rettning. Personen som har kjørt disse bilene på rulle er en av landets fremste på mapping av bil og står for mapping av 80% av alle biler i Gatebil extremserien inkludert vår SAAB 900 med Autronic sprut.

Forøvrig skal vi i løpet av juli til BSR med en 93 SS 1.8t for å sette inn steg 5, når dette er gjort skal vi selvsagt legge ut resultatet og utskifter på PDF. Kan informere om at denne 93 SS ikke skal mappes med " astmabox, men med openair filter " :mrgreen:

Velger å ha tillit til at BSR og Speedparts Sweden ikke selger slike produkter hvis det er farlig for motor " BSR er av markedets beste på trim til SAAB ! :wink:

Bare for å igjenta meg selv, bruk luftfilter løsning som anbefalt av din/deres leverandør [-o<


Mvh
Bent :lol:
Close to your saab,closer to you with Speedparts

Brukeravatar
Ole N26
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 408
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: 26
Sted: "i reserbilen"
Kontakt:

Re: Diskusjon om åpent filter på T7, igjen...

Legg inn av Ole N26 » 21 jun 2008, 10:31

Edward N812 skrev:at biler med T7 og open air filter fortsatt lever etter flere år med dette, er IKKE bevis på at dette er gunstig for bilen!! HALLO!?!

Ingvar har aldri prøvd å angripe noen. grunnen til at dere føler dere angrepet er fordi dere ikke har fakta på bordet når han stiller et relativt enkelt spørsmål. og hvorfor klarer dere ikke svare på det? hvorfor svarer dere bare "jeg har trimma mange T7-biler og sett dem gå bra med åpent filter"?

jo, fordi det ikke engang er dere som lager trimmen, dere bare bestiller og installerer. det er lett å se at det ikke vanker så mye kunnskap om trimmen dere selger, dere benytter dere ikke engang av trionic når dere trimmer deres eget powerbeast, på tross at dets potensiale. og oppå det hele mapper dere ikke engang en autronic-styrt bil.
Hva er dette for oppførsel? :?

Som sagt før, er programvaren fra SP/BSR kompatibel med open air. Er dette så vanskelig å skjønne? Dette er som sagt mange ganger nå, testet ut i rulle og på vei av meg personlig i sammen med andre som også har kunnskap om dette.
Om en bil med T7 tåler open air kommer kun an på åssen programvaren er mappet. Lager man ett map som har høye nok toleranser for målt luftmasse er ikke dette noe problem. Problemet kommer den dagen luftmassen blir for stor til at LMM klare å registrere denne. Vet at enkelte map har for lave toleranser på målt luftmasse, og da virker det ikke bra med open air. Dette gjelder da ikke for SP/BSR vare.

Når det gjelder innstallasjon/bestilling/montering/produksjon, er dette ting du tydligvis ikke vet så mye om.
Har selv god kunnskap når det gjelder mapping av bil, men har desverre ikke egen rulle. Mapping på gata gjør man jo selvfølgelig ikke. Når det gjelder T7 og effektuttak i en bil som "Powerbeast'et", har vi valgt å bruke ett sprut som er stabilt ved denne typen bruk. DI kasetten er ikke bra nok for ekstreme effektuttak, utgangstransistorene til dysene i T7 boksen holder ikke mål for lavohms dyser, skal man kutte ut DI kasetten må man lage en kamtrigger og få den til å virke mot T7 boksen, samt flere årsaker. T7 er rett og slett ikke laget/egnet for racing bruk....

Håper du nå har fått svar på det du vil
SPEEDPARTS
M96 900 661hk/651Nm "extremebilen"
M05 Saab 93SS "konebilen"
M04 VW T5 Hvit og kort "bruks/trekkbilen"
"Den som gir seg er en dritt..."

Brukeravatar
ToreN1246
Overload!!!
Innlegg: 1200
Registrert: 28 jan 2008, 17:08
Medlemsnummer: N1246
Navn: Tore
Bil: 9-5 aero -01
Sted: lillehammer
Kontakt:

Re: Problemer med PPC chipping (Saab 9-3 2,0t SE '02 T7)

Legg inn av ToreN1246 » 21 jun 2008, 10:41

Ingvar N629 skrev:
ToreN1246 skrev: JR filter i org.hus da?? er ikke like ille det vel?? Eller er det "cobraen" som er den egentlige sinka på denne siden av turboen??
Hei Tore!

Innsatsfilter i original boks har jeg vondt for å tro at kan gjøre noe, men det er hva jeg tror!

"Cobraen" er vel røret på trykksida, mens det folk kaller "saksofonen" er røret rett før turbo. Bytter du det og bytter ut røret inn til luftfilterboksen med røret fra 3,0 TiD så merkes det, også på lyden!

Men nå er vi waaaay off topic! Om noen vil diskutere dette videre, så får vi skille det ut i en egen tråd!
Hei igjen Ingvar :)

Ja hehe er saksofonen jeg mente :oops:
Har montert røret fra 3,0 TiD og har planer om å få på en saksofon etter hvert sammen med litt trim.
Sitter et JR filter i boksen min også.

Når det gjelder luftfilter på disse herlige bilene våre, så har jeg ikke lang fartstid i klubben.
Men ser jo at dette er noe som folk lurer ille mye på! mange mener noe om det, og det er jo bra!
Er slik det kommer frem ordentlige svar, er det ikke????
Uansett så burde vel SP fått noen målinger fra BSR om dere føler dere tråkka på av Ingvar som stiller et enkelt spørsmål om luft inn i motoren.
Hmmm det ble litt feil!!! SP burde jo ikke føle seg tråkka på, det er jo et firma ;)
Det er vel ingen som klager på SP her som jeg skjønner, alle her inne er jo glad for at det finnes et firma som "bare" holder på med SAAB, og som samtidig har alle sine ansatte her inne på fora for å dele av sine erfaringer???
“Sucking all the marrow out of life doesn’t mean choking on the bone”

9-5 aero

19t7 l evo6ic l 3"dp-2,5twinpipe l 3b-fuel l bilstein l eibach l walbro l polyurethane l sas l VoldenRacing

SELGES:9-3ss aero -09 ratt komplett med airbag, som nytt! Har det enda om noen trenger det!

Brukeravatar
SPEEDPARTS N327
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 819
Registrert: 01 jun 2004, 01:00
Medlemsnummer: N327
Navn: Speedparts Norway
Bil: Norges raskeste SAAB
Sted: Kjeller Vest 1 - 3
Kontakt:

Re: Problemer med PPC chipping (Saab 9-3 2,0t SE '02 T7)

Legg inn av SPEEDPARTS N327 » 21 jun 2008, 12:31

ToreN1246 skrev:
Ingvar N629 skrev:
ToreN1246 skrev: JR filter i org.hus da?? er ikke like ille det vel?? Eller er det "cobraen" som er den egentlige sinka på denne siden av turboen??
Hei Tore!

Innsatsfilter i original boks har jeg vondt for å tro at kan gjøre noe, men det er hva jeg tror!

"Cobraen" er vel røret på trykksida, mens det folk kaller "saksofonen" er røret rett før turbo. Bytter du det og bytter ut røret inn til luftfilterboksen med røret fra 3,0 TiD så merkes det, også på lyden!

Men nå er vi waaaay off topic! Om noen vil diskutere dette videre, så får vi skille det ut i en egen tråd!
Hei igjen Ingvar :)

Ja hehe er saksofonen jeg mente :oops:
Har montert røret fra 3,0 TiD og har planer om å få på en saksofon etter hvert sammen med litt trim.
Sitter et JR filter i boksen min også.

Når det gjelder luftfilter på disse herlige bilene våre, så har jeg ikke lang fartstid i klubben.
Men ser jo at dette er noe som folk lurer ille mye på! mange mener noe om det, og det er jo bra!
Er slik det kommer frem ordentlige svar, er det ikke????
Uansett så burde vel SP fått noen målinger fra BSR om dere føler dere tråkka på av Ingvar som stiller et enkelt spørsmål om luft inn i motoren.
Hmmm det ble litt feil!!! SP burde jo ikke føle seg tråkka på, det er jo et firma ;)
Det er vel ingen som klager på SP her som jeg skjønner, alle her inne er jo glad for at det finnes et firma som "bare" holder på med SAAB, og som samtidig har alle sine ansatte her inne på fora for å dele av sine erfaringer???
Hallo godt skrevet Tore :lol:

Hårsåre, nei det er vi ikke i det hele tatt, bar litt lei av massiv kritikk ifra samme personer hver gang :mrgreen: :mrgreen:

Ellers får dere alle ha en god helg !

Mvh
Spedparts
Close to your SAAB, closer to you with speedparts
www.speedparts.no

Brukeravatar
Surbotaab N369
Overload!!!
Innlegg: 1612
Registrert: 01 des 2004, 01:00
Medlemsnummer: 369
Navn: Per Arne Ralle
Bil: 05`95 Estate 2.2TiD Vector
Sted:

Re: Diskusjon om åpent filter på T7, igjen...

Legg inn av Surbotaab N369 » 21 jun 2008, 16:38

Wooow...

Første gangen jeg har hatt tid til å sitte på forumet på ett par ukers tid kommer jeg rett inn på dette mælet?

får finne på no ana å gjøre....

Snakkes kansje igjen om ett par uker...
Per Arne Ralle
N369

"My drinking team has a racing problem"

05`95 Estate 2,2TiD Vector
85`900 2d Sedan Bruksveteran
83`99 2d Nostalgiprosjekt
69`Rekord 1700

Svar