Bedre jording til ECU'en hjelper for ladetrykk
Lagt inn: 25 jun 2008, 09:33
Tenkte å legge ut dette bare som et tips til andre som sliter med ladetrykket.
Har hatt en del tull med ladetrykket de siste månedene, bl.a. at når motoren er god og varm, ladet den ikke mer enn 1-1,2 bar. Riktig trykk er 1,4. Et annet problem har vært at når jeg ga full gass i 2. gir, stoppet den på grunnladetrykk (0,48) av og til. Skjedde bare en gang i blant, men er temmelig plagsomt når man skal kjøre forbi
Prøvde å bytte masse deler, men ikkeno hjalp før jeg dro til en stereobutikk og kjøpte to gullbelagte kabelsko og en tykk strømkabel og kobla den til ECUen/hjernen og til jordingspunktet ved motorfestet øverst til venstre i motorrommet (sett forfra).
Kan selfølgelig være mange grunner til ladetrykkstull, men kan være verdt å prøve. Fiksa alle mine problemer.
Btw er snakk om en 1995 mod. 9000 2,3t
Har hatt en del tull med ladetrykket de siste månedene, bl.a. at når motoren er god og varm, ladet den ikke mer enn 1-1,2 bar. Riktig trykk er 1,4. Et annet problem har vært at når jeg ga full gass i 2. gir, stoppet den på grunnladetrykk (0,48) av og til. Skjedde bare en gang i blant, men er temmelig plagsomt når man skal kjøre forbi

Prøvde å bytte masse deler, men ikkeno hjalp før jeg dro til en stereobutikk og kjøpte to gullbelagte kabelsko og en tykk strømkabel og kobla den til ECUen/hjernen og til jordingspunktet ved motorfestet øverst til venstre i motorrommet (sett forfra).
Kan selfølgelig være mange grunner til ladetrykkstull, men kan være verdt å prøve. Fiksa alle mine problemer.
Btw er snakk om en 1995 mod. 9000 2,3t