Låser seg i Park...
Moderator: Moderatorer
Låser seg i Park...
Heisann...
Har et lite, men dog irriterende problem. Innimellom, oftere og oftere låser bilen seg i Park, får overhodet ikke byttet gear, starter på nytt og pumper på bremsen til jeg ser mann med raka... Vet det er en liten knapp som låser den opp, men er jo ikke akkurat en permanent løsning. Noen flere som har vært borti dette?
Saab 9-5 Estate Vector Sport 2005.
På forhånd takk
Har et lite, men dog irriterende problem. Innimellom, oftere og oftere låser bilen seg i Park, får overhodet ikke byttet gear, starter på nytt og pumper på bremsen til jeg ser mann med raka... Vet det er en liten knapp som låser den opp, men er jo ikke akkurat en permanent løsning. Noen flere som har vært borti dette?
Saab 9-5 Estate Vector Sport 2005.
På forhånd takk
-
- MAX BOOST
- Innlegg: 3628
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N17
- Navn: Børre Midtlien
- Bil: -63 96/-73 99/-76 95
- Sted: Lillehammer
- Kontakt:
Re: Låser seg i Park...
Funker bremselyset? Banalt spørsmål kanskje, men regner med det er samme bryter til lyset som til sperra.
Hvor sitter utløserknappen? Det var jeg ikke klar over at var der. Greit å vite det.
Hvor sitter utløserknappen? Det var jeg ikke klar over at var der. Greit å vite det.
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM
TECH2 // Lawicel & BDM
Re: Låser seg i Park...
Den sitter rett ved siden av gearspaken... Liten svart firkant som man dytter ned med en small spiss ting, kulepenn, nøkkel eller noe.. Hmm... Ikke sjekka om de virker, vil tro det. Og det skjer ikke hver gang, bare innimellom. Man hører jo greit at den bryteren aktiveres, når den funker. Men helt stille når den ikke vil:) Hmmmm...
- doo-kie
- Overload!!!
- Innlegg: 1960
- Registrert: 22 feb 2008, 17:55
- Medlemsnummer: N1304
- Navn: Jens Petter Jensen
- Bil: 06 Saab 9-5, 11 Saab 9-3x
- Sted: Rognan, Saltdal
Re: Låser seg i Park...
Det kan jo være den der sperra som ikke slipper gearstanga! eller bryter i bremspedalen som ikke funker som den skal??
Eller at det er noe feil med kassa? prøvd om og dra på brekket skikkelig når du setter den i "P" slik at den ikke hviler på kassa?
og om den går ut av "P" lett da, da er det nok kassa!
Har det der problemet på dodgen min, må være nøye med å ha brekke på hver gang jeg parkere ellers må jeg slite hardt i gearstanga får å få den å slippe på kloa!
Eller at det er noe feil med kassa? prøvd om og dra på brekket skikkelig når du setter den i "P" slik at den ikke hviler på kassa?
og om den går ut av "P" lett da, da er det nok kassa!
Har det der problemet på dodgen min, må være nøye med å ha brekke på hver gang jeg parkere ellers må jeg slite hardt i gearstanga får å få den å slippe på kloa!
MY11 Saab 9-3x sc XWD eLSD 2.0T(maptun)
MY06 Saab 9-5 Vector SC 2.0t(Hirsch)
Dodge Ram d-150 pickup
MY02 saab 9-5 2.0t BSR steg 1(Spiker)
93 Saab 9000cs 2.0T(Solgt)
http://www.garaget.org/doo-kie
MY06 Saab 9-5 Vector SC 2.0t(Hirsch)
Dodge Ram d-150 pickup
MY02 saab 9-5 2.0t BSR steg 1(Spiker)
93 Saab 9000cs 2.0T(Solgt)
http://www.garaget.org/doo-kie
Re: Låser seg i Park...
Takk for tilbakemeldinger.
Det er forøvrig kun den låsen på gearstanga. Som henger seg, kjenner ikke noe når jeg først får opp den:) Kan vel kanskje være et rele` eller noe, eller en bryter som ikke er helt som den skal. Skal inn på verksted med den på tirsdag, så får de fikse det.
En annen ting som sikkert skulle vært oppe et annet sted. Og som er diskutert så mye så jeg rett og slett ikke får oversikt.
Kjøpte nylig en 2005 mod, 9-5 Estate Vector Sport. 2.0t. Vurderer å modde den litt. Er Hirsch den rette veien å gå? Får vel drøyt 200hk og en voldsom økning på dreimomentet. Er dette å anbefale, fører det ofte med seg trøbbel? Bare et enkelt svar fra noen med erfaring hadde vært veldig nyttig.
På forhånd takk.
Mvh
Winger.
Det er forøvrig kun den låsen på gearstanga. Som henger seg, kjenner ikke noe når jeg først får opp den:) Kan vel kanskje være et rele` eller noe, eller en bryter som ikke er helt som den skal. Skal inn på verksted med den på tirsdag, så får de fikse det.
En annen ting som sikkert skulle vært oppe et annet sted. Og som er diskutert så mye så jeg rett og slett ikke får oversikt.
Kjøpte nylig en 2005 mod, 9-5 Estate Vector Sport. 2.0t. Vurderer å modde den litt. Er Hirsch den rette veien å gå? Får vel drøyt 200hk og en voldsom økning på dreimomentet. Er dette å anbefale, fører det ofte med seg trøbbel? Bare et enkelt svar fra noen med erfaring hadde vært veldig nyttig.
På forhånd takk.
Mvh
Winger.
- Paul N1176
- Overload!!!
- Innlegg: 1160
- Registrert: 05 okt 2007, 19:28
- Medlemsnummer: N1176
- Navn: Paul Kristensen
- Bil: MY09 9-3 1,8t + MY03 9-5 2,0T
- Sted: Rognan
Re: Låser seg i Park...
vet ikke med hirsh, men jeg er veldig fornøyd med BSR PPC steg1, der fikk jeg 215Hp - 353Nm... er sikkert ikke så veldig stor forskjell på de to typene, men du beholder jo garanti på motor, hvis du velger Hirsh... BSR er vel også litt rimeligere en Hirsh..
- 03 SAAB 9-5 2,0t Vector estate automat
- 09 SAAB 9-3 SS 1,8t Biopower
Solgt: 00 SAAB 9-5 2,0t sedan
RIP: 87 SAAB 9000 2,0 turbo
- 09 SAAB 9-3 SS 1,8t Biopower
Solgt: 00 SAAB 9-5 2,0t sedan
RIP: 87 SAAB 9000 2,0 turbo
Re: Låser seg i Park...
Ok, ja prisen er jo litt tellende det og:) Men du har ikke noe problemer med noe som helst, skal ut å reise endel i jobbsammenheng etter sommeren, og orker ikke tlf fra dama hele tiden om at noe ikke funker etc.. 

- Paul N1176
- Overload!!!
- Innlegg: 1160
- Registrert: 05 okt 2007, 19:28
- Medlemsnummer: N1176
- Navn: Paul Kristensen
- Bil: MY09 9-3 1,8t + MY03 9-5 2,0T
- Sted: Rognan
Re: Låser seg i Park...
Nei, har ikke hatt ett eneste problem med BSR tuningen,(hadde litt problemer med den første innlastingen, men det skyldes mest sannsynlig inkompetansen fra min side. Men etter ett par mail med bsr, så var alt i orden igjen..) Regner med att hvis du får problemer, så kommer de nok uansett om du trimmer eller ikke..
Men merker att jeg har fått en kjempe hyggelig bil å kjøre i forhold til hva den var med 150hk
Speedparts har jo veldig hyggelige priser på PPC for øyeblikket også..
Men merker att jeg har fått en kjempe hyggelig bil å kjøre i forhold til hva den var med 150hk

Speedparts har jo veldig hyggelige priser på PPC for øyeblikket også..
- 03 SAAB 9-5 2,0t Vector estate automat
- 09 SAAB 9-3 SS 1,8t Biopower
Solgt: 00 SAAB 9-5 2,0t sedan
RIP: 87 SAAB 9000 2,0 turbo
- 09 SAAB 9-3 SS 1,8t Biopower
Solgt: 00 SAAB 9-5 2,0t sedan
RIP: 87 SAAB 9000 2,0 turbo
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Låser seg i Park...
Minner om at dere nå skriver i Teknisk, trimprat har vi eget forum for 

Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Paul N1176
- Overload!!!
- Innlegg: 1160
- Registrert: 05 okt 2007, 19:28
- Medlemsnummer: N1176
- Navn: Paul Kristensen
- Bil: MY09 9-3 1,8t + MY03 9-5 2,0T
- Sted: Rognan
Re: Låser seg i Park...
sorry 

- 03 SAAB 9-5 2,0t Vector estate automat
- 09 SAAB 9-3 SS 1,8t Biopower
Solgt: 00 SAAB 9-5 2,0t sedan
RIP: 87 SAAB 9000 2,0 turbo
- 09 SAAB 9-3 SS 1,8t Biopower
Solgt: 00 SAAB 9-5 2,0t sedan
RIP: 87 SAAB 9000 2,0 turbo
Re: Låser seg i Park...
Ja beklager så mye... 
